Should you buy a Rolex Daytona?

Ok, het is een clickbait titel en het filmpje is gemaakt door Watchfinder, maar er zit wel degelijk een leuk verhaal in over de geschiedenis van de Daytona en natuurlijk mooie plaatjes. Enjoy.

spoiler:

you should

Lets talk watches! Cheers.

3 likes

speciaal voor Hannes

• ja
  • nee
  • misschien

0 stemmers

let’s talk Rolex

1 like

@RLC, heb jij Chinezen betaald om ons te trollen?

maar even serieus, behalve de shots waar de secondewijzer stil staat en de rest van het beeld ronddraait, is het filmpje best de moeite waard

Chinezen en horlogerie is voor mij een uitermate teleurstellende combinatie. Het enige wat ik af en toe met China te maken heb is de afhaal Chinees en dat lijkt mij meer dan genoeg. Het antwoord is dus neen.

was die Sternglas niets?

1 like

De knoppen, dial lay-out en de notie van screw-down pushers op een waterdichte chronograaf voor, eh, racers is zo grotesk dat ik “You should not” blijf roepen.

Dan nog liever een Omega Speedy, Zenith El Primero, Seagull 1963, Sinn 356, Hanhart Pioneer Monopusher, Stowa Marine Klassik Chrono, Poljot 3133 Cushion Case, Vintage Breitling of beter nog een Vintage Minerva.

Er is maar één chronograaf die ik toch echt lelijker vind dan een Daytona, en da’s de Seiko Pogue. Die zijn zo gruwelijk dat ik dan liever een Daytona zou pakken.

Het interessante van de Daytona is niet dat ze 'm in den beginne niet aan de straatstenen kwijt konden, het interessante voor mij is waarom zo’n raar en dysfunctioneel ontwerp toch ooit een statussymbool is geworden.

Wat op zich een leuke discussie maakt. Leuk filmpje, en zoals altijd doen ze het feitelijk behoorlijk correct bij Watchfinder. Dat waardeer ik. :+1:

1 like

Dat was Duitse degelijkheid met een Miyota uurwerk. Leuk om een keer geprobeerd te hebben.

Weet je wat ik echt een mooi horloge vind?
Een Monaco…

Ook een favoriete vakantie locatie van me, Monaco…

2 likes

Altijd weer die lange verhalen…

afbeelding

2 likes

Ja, en dan altijd weer die korte non-antwoorden die inhoudelijk niks toevoegen. :+1:

Het is een patroon.

8 likes

het mooie is dat je ze gratis kunt proberen, even wat centen ophoesten, is het niets? jaartje in de la en cashen als Johnny

MedicalFirmAxolotl-size_restricted

1 like

Zo hebben we allemaal onze functie hier.

Jur tekent.
Jij wauwelt
RLC wauwelt met een poll en een filmpje
Ik ben zuur en boos
Han is zuur en geliefd
Jotun is Monaco

edit: how die laatste was een foutje

6 likes

afbeelding

8 likes

Leuk lijstje :+1:t2:

1 like