Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

Hier een halve Rus. :blush:
Deze Laco is uit 2008, het uurwerk is een Vostok handopwinder.


11 likes

Vandaag mijn 1953 Shturmanskie weer!
Wat de foto niet goed weergeeft is de prachtige glans die nog op de wijzerplaat zit, dat is echt heel tof!

19 likes

Hele mooie vintage uitstraling ! :ok_hand:

1 like

Deze vandaag. Het 2614.2H kaliber loopt al zolang ik hem heb met chronometerwaarden.

8 likes

Wat bijzonder aardig zeg, uniek. En wat een mooi resultaat. Mag je trots op zijn. En wie zou het ooit geloven dat we in een tijd leven dat het oosten het westen helpt. Fantastische mensen die oost-europianen.

1 like

Deze valt ook wel een beetje in deze categorie. Wel blij mee.

9 likes

Mooie klok! :+1:
Welk uurwerk zit hier in? :thinking:

mooie spikkelglans effect. Wist je dat de 17j versie dit niet heeft? En volgens mij die van 1949 tot begin 1950 ook niet.

2 likes

Je bent weer terug! Fijn dat je er weer bent :+1:

1 like

Tnx

1 like
1 like

We zijn weer op weg met mijn favoriete vostok. Gelukkig kan hij nog wel tegen de regen. :grin:

12 likes

Ural, 39mm groot met aluminium kast.

Deze heeft een messing kast, waarschijnlijk een ouder model.

14 likes

Mijn gevoel zegt dat zelfs een eenvoudige Komandirskie waterbestendiger is dan men claimt. De constructie lijkt in grote lijnen weinig af te wijken van een Amphiba. Het acryl is een millimeter dunner, de materiaalkeuze is sowieso anders, maar verder?

Slechts 2 Bar lijkt me nogal conservatief, maar mogelijk word ik ergens door op het verkeerde been gezet.

2 likes

Ja dat is een redelijk veilige waarde voor de amphibia. Bij tests konden ze flink wat verder gaan voor hij bezweek. Prachtige constructie hebben die spot goedkope horloges. De waterdichtheid neemt toe bij grotere druk. Van die komandirskie weet ik niet hoeveel ze kunnen hebben. Maar dat zal ook wel best redelijk zijn.

200 meter onder water is anders niet kinderachtig. Er zijn dagen dat ik niet zo diep kom. :grin:

3 likes

Ik vraag me af OF er überhaupt wel leden zijn die naar 200m afdalen?

2 likes

Bescheiden poging! :rofl:

8 likes

Ik dacht dat een komandirskie tot 100 meter kan. Het is toch al erg diep zeker voor een sport duiker .bij 40 meter wordt al kritischer, of op helium duiken gaan.

2 likes

Net even bij Meranom gecheckt. Een klassieke komandirskie wordt opgegeven voor 20m. “Waterresistant”. Zal in de praktijk wel iets dieper kunnen. Maar voor zwemmen met een horloge zou ik een Amphibia nemen.

2 likes

inderdaad 20 meter ,een klassiek model, dan zat ik er 80 meter naast .

3 likes