Show hier zowel je CCCP, Sovjet Union als, РОССИЯ, Russia horloge deel IV (Deel 1)

| Vostok Amphibia CCCP

Hier een link ,ik vind het wel aardig om te lezen ,

1 like

En in pracht conditie Bert! :ok_hand:t3: Toch alweer zo’n 30 jaar oud.

1 like

Opgelost

12 likes

Hé, wat gezellig. Een matroos in ons midden die ook nog eens van Russische tijdswaarnemingen houdt. Top! Vind je klassieke dressy Boctok wel heel sjiek. Dat daar een ruige duiker bij past snap ik wel. Je bent dus ook niet bang om een schroevendraaier in Rus te steken. Dat geeft weer leuke creatieve posts.
Добро пожаловать и позвольте нам вас удивить.

10 likes

11 likes

Dat heb je snel gefixt, handige Harry.
Smoelt inderdaad een stuk beter. Gelijk het hele uurwerk een grote beurt gegeven?

1 like


Tijd voor de retro TV dial vandaag! :tv: :grinning_face_with_smiling_eyes:
PS deze kleur bruine dial zie je vaker, maar die was van oorsprong glanzend diep blauw. Op een of andere manier vindt er bij die serie een enorme verwering plaats. :sweat_smile: Anyway, ik vind hem wel lekker vintage zo!

10 likes


Ziehier het origineel; het is haast niet te geloven! :laughing:

10 likes

Ja een bijzonder proces. Totaal andere kleur. De natuurkundigen zullen het wel kunnen verklaren. :grin:

Het zelfde verschijnsel zie je o.a. bij de blauwe scuba’s.

Voor.

Na x jaar. (In veel zonlicht? )

Maar de verkleurde versie vind ik ook zijn eigen charme hebben. Best wel chic sunburst grijs. Bijna een dresswatch ( de dial ). :blush:

12 likes

Mooi vintage die tv kast! :+1:
Ik zie Swiebertje weer erop en Bonanza. :wink:

3 likes

De primaire kleuren , zwart , wit , blauw , geel en rood zijn gevoelig voor zonlicht .
Je zie het ook bij o.a. auto,s . Bij horloges word rood wit , geel word witachtig en blauw vreemd genoeg bruin . Meng kleuren als o.a . groen , oranje , paars . grijs enz . blijven langer kleurvast .

4 likes

Ja dat grijs is echt heel erg mooi! Ik heb zelf ook al eens gezocht naar zo’n chique exemplaar, maar nog niet gevonden helaas…

3 likes

Ja auto’s hebben het ook zwaar als het uni lak is in donkerblauw of donkerrood. Wordt zo dof als een schoolbord en het verschiet enorm. :see_no_evil:

2 likes

Weer wat geleerd!
Leuke info @Bert59

3 likes

:fist: :sunglasses:

12 likes


Misschien minder aan horloges uitgeven en meer aan broeken😁

15 likes

Dat was een eenmalige serie,zeldzaam. De kameleon Rus. Wordt nog geld waard

3 likes

Ik dacht juist: Hoe meer gaten hoe duurder de broek Yannick :grimacing:

3 likes

14 likes

+7 seconden de eerste 24 uur aan de pols👍

14 likes