Show je KONINGSDAG vondsten 👑 🇱🇺 🎉

Ik had alleen een kapotte Lemania stopwatch voor drie euro.

2 likes

Een rond dambord?

4 likes

@HorloG
@Utrecht2

foto’s, heren ? :slight_smile:

Sorry, doelde op jouw aanwinst. Weet het, flauw…:wink: Badoemtsj

1 like

Paar kinderen die papa’s Rolex 1803 aanboden als oud horloge. Maar zat geen doos bij, dus dat tientje mooi in m’n zak gehouden.

25 likes

Klaar

Dit is m’n aanwinst, een Zentra Schwebering met een prachtig schoon ETA 1080 uurwerkje

Het horloge is ‘Doppelt Stossgesichert’; de erg brede pakking ligt verzonken in de ring rond het uurwerk en wordt op zn plek wordt gehouden door de deksel. Voilla: een extra schokbescherming.

Het horloge heeft een zeldzame (je ziet ze weinig) zwarte plaat met een prachtig patina!
En, ook leuk, helemaal ‘Duitstalig’

De ETA 1080 dateert hem van omstreeks 1950

Ben ik nu de enige die een leuk klokje heeft gevonden op de vrijmarkt vanochtend?

68 likes

Wauw! Gefeliciteerd. Ben alleen maar kleding en eten tegengekomen. :rofl:

1 like

Gaaf hoor! Ik kan alleen maar jaloers zijn👍🏻

1 like

Zo, die ziet er goed uit! Fraaie plaat.

1 like

Zie onderstaande foto van mijn vondst :frowning: Noppes dus…

1 like

Ik ben alleen bijouterie horloges tegengekomen :persevere:

2 likes

Hier ook niks gevonden op de rommelmarkt :sweat:

1 like

Negen van de tien keer vind ik patina eigenlijk helemaal niets, maar deze Zentra heeft echt een sterrenhemeltje als wijzerplaat. Prachtig zeg. :star_struck: En de wijzers zijn ook gaaf. Wat een jaloersmakende vondst zeg. :wink:

2 likes

Mooie vondst. Ook benieuwd naar het merk perlon bandje.

1 like

De band zat niet op het horloge en is deze:

Hij is inmiddels al een paar horloges gepasseerd, en nu dus op deze for the time being? (ik vind hem wel passen)

Deze zat er op, een ‘elastofixo’;

Maar serieus, ben ik nu de enige die een leuk vintage klokje heeft gevonden? Komop, bring em on :slight_smile:

5 likes

Ik zag alleen een afgetrapte kindersmartwatch van $10 op aliexpress… verder waren alle marktjes leeg vanwege de regenbuien die hier vandaag langs de westkust voorbij kwamen.

Supergaaf. Gewoon alleen al om het verhaal. Ik zou dit zo dragen i.p.v. één van m’n andere hele dure klokken. Mooie vondst en veel draagplezier toegewenst.

1 like

Helaas zat de band er niet bij, daarom maar 50 betaald i.p.v. 75…

11 likes

Meer is zo’n Chinese replica ook echt niet waard :yum:

2 likes

Ik zat vandaag zelf in de verkoop dus geen tijd gehad om te struinen. Benieuwd of @koekoek nog wat heeft gevonden want wij zoeken deze dag vaak in hetzelfde verkoopgebied

3 likes