Show je Seiko Alpinist

En we hebben de 28 alweer.
Zeg al 2 dagen dat de Alpinist weer in de box gaat :grin:

6 likes

Waarom?

1 like

Blikkerig, rammelband, matige aansluiting op de kast (grote kieren), geen mooie sluiting.

Samen met inklaring betaal je toch zo’n €100,-

Hij blijft wel zitten, voorlopig, maar ik hou mijn ogen open voor andere opties.

1 like

Ik postte deze al elders, maar best wel sappig prijsje al zeg ik het zelf.

Jammer ik vond de band er op de foto’s altijd gaaf uitzien.

Is dit wat voor je?

? Sluit perfect aan bij mij :+1:t3: Sluiting is plaatstaal maar klikt goed dicht. De band zelf zou ik geen rammelband willen noemen dat doet ze geen recht.

4 likes

8 likes

Vooruit dan.

5 likes

Zit bij jou zeker veel mooier dan bij mij. Misschien heb ik pech? De kwaliteit is niet wat ik had verwacht.

Spijtig, dat mensen over de sluiting vallen dat kan ik me voorstellen al past het wel bij het soort retro banden zoals Uncle Seiko die verkoopt.

Passen je bandpennen wel goed? Vallen ze goed in de gaatjes? Het kan ook nog zijn dat het probleem bij de gaatjes in de lugs ligt.

Welke band heb je?

De president.
Het model is mooi en staat goed bij de Alpinist. Het is momenteel mijn favoriete horloge, ik vind m met de dag mooier worden :blush:

Voor een Seiko SKX heb ik onlangs een Miltat Jubilee gekocht. Dat is echt een upgrade, ben ik erg blij mee.
Vandaar dat ik dacht ‘ik koop ook een ‘echte’ band voor de Alpinist’.

Enfin, misschien zijn mijn verwachtingen niet redelijk. Ik ga gewoon op mn gemak op zoek naar iets anders.

1 like

Mocht je er van af willen stuur me dan even een pb.

Tsja, een Miltat/ Strapcode is veel zwaarder/ solide dan een Uncle Seiko. Beiden hebben zo hun voordelen en een ander “gevoel”. Hoewel ik niets kan aanmerken op de Miltat vind ik bij de kleinere horloge maatjes de Uncle Seiko net even iets prettiger dragen.

3 likes


Vandaag weer om de pols

5 likes

De mooiste Alpinist naar mijn mening!

1 like

Da’s ALTIJD nog de sarb017 volgens mij dan. :rofl:

2 likes

Ik vind die nieuwe grijze ook erg gaaf, als ik m ergens voordelig kan krijgen zou ik hem zo inruilen.

1 like

Hij is er bijna!

10 likes

De enige echte…

11 likes