Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Zeker fraai, al zou ik dit eerder (in vergrootte vorm) aan de muur hangen :wink:

1 like


Nog ff wachten op de juiste chapter ring en de hulp met het glas :grin:

7 likes

Niet van mij, maar de dial is wel onderweg :heart_eyes_cat:

Hier verwerkt in een SKX007 :rose:

3 likes

Dat vind ik een gave dial.

1 like

20 likes

Zou iemand me hier kunnen vertellen of een sloped bezel insert goed aansluit op een top hat saffier?

Ja ik ook, Namoki heeft deze in verschillende kleuren nu staan. Onbegrijpelijk dat ze geen gele versie uit hebben gebracht…

4 likes

6 likes

Ik zit ook al een tijdje met een schuin oog naar die rode te loeren :face_with_monocle: :smile:

Dat wordt dan de volgende wijzerplaat voor dit beestje:

Iteratie 1:

Iteratie 2:

Iteratie 3?:

3 likes

Op een NA Erika’s :v:

16 likes

Ziet er tof uit zo!
Edit: je hebt nog 5 minuten over van je pauze🤓

1 like

Thnx man. Staat prima idd :white_check_mark:

11 likes

Hate to do this but… deze snap ik niet.

De bezel heeft nog 5 minuten tot ie de 30 aanraakt op die foto en het is rond lunchtijd, snappie? Of clock je je pauzes niet op de bezel als een nerd? :nerd_face:

1 like

On that bicycle. Hah, goeie :hugs:

Randje op de wijzerplaat zit nu goed.
En wat was het probleem❓
De wijzerplaat lag niet gecentreerd op het uurwerk. Oftewel de pootjes waren iets verbogen zodat de wijzerplaat scheef zat.

Nou keek ik even bij het origineel, want dit randje was mij niet opgevallen toen ik deze wijzerplaat zocht en uitkoos.

Bij de originele uitvoering valt de wijzerplaatring over deze rand heen.
Bij mijn mod gebruik ik een verder originele srp775-kast.

Wat verder opvalt, en daarom ook mijn keuze, is dat de randen rondom de markers en dus ook nu bij de zichtbare rand zowel goud- als zilver-kleurig zijn, afhankelijk hoe het licht er opvalt😍

Rechts de srp775skx
Links de srpa82srp

Nu helemaal klaar? Nee, heb een nieuwe set wijzers nodig.

2 likes

Waiting for the Blue Ceramic Bezel Insert…


10 likes

Die is gaaf!

1 like

Een OEM zwarte dagschijf zou beter matchen met de kleur van de dial. Deze zijn nog goedkoper ook dan de aftermarket zwarte dagschijven. OEM zwarte dagschijf is wat glanzender, aftermarket lijkt meer mat.

(Seiko OEM zwart dagschijfje kost 5 euro excl. 2 euro verz. kosten)

1 like

Tonosama? Wat is er met je account gebeurt?