Show je Seiko mod of build (Deel 1)

Prachtige mod dit, zou hem wel op staal willen zien.

1 like

Ik heb ook zo een strap, maar ben altijd als de dood dat het loskoppelt. Heb je daar ervaring mee of blijft het goed zitten?

1 like

Die is zeker apart. De totale afwezigheid van merknaam en andere lettertjes op de wijzerplaat maakt hem heel strak. Vaak zijn duikers een beetje ADHD op de wijzerplaat, deze wordt er juist heel rustig van. Ik heb misschien gemist waar ie vandaan kwam. Is een datum (en evt dag) aanduiding ook verdwenen onder de nieuwe plaat?

1 like

Waardeloos spul. Welke kleur heb je? Toevallig 20mm? :sweat_smile:

Als je ‘m op de juiste maat zet schiet het echt niet zomaar los. En al schiet het los blijft hij aan je pols bungelen.

1 like

De wijzerplaat is van Namoki, het niet vermelden van merk en andere gegevens is allesbehalve ongebruikelijk bij dit soort Flieger wijzerplaten

De basis is een SRPD en ja, de dag/ datum zitten achter de plaat verstopt.

1 like

Ik schat dat het 22 mm is.

Weer wat geleerd (ik ben niet heel bekend met modden van horloges). Grappig ook dat een “feature” van een horloge verborgen wordt onder de plaat. Geen oordeel hoor, het is een constatering en het ziet er gewoon strak uit. Bedankt voor de toelichting.

1 like

Weet je zeker dat die ook zo :point_down: is? Die van jou lijkt op een single pass.

Iedere keer dat ik die vette mod van jou zie begint er stemmetje in mn achterhoofd te klagen dat deze gele chapter ring er niet in zit :sweat_smile:

Wat een irritant stemmetje he? :smile:

1 like

Gek stemmetje. Zit hier niet op te wachten.

image

Zou dan eerder een zwarte ring met gele ticks kiezen. Maar wat er nu in zit is top :ok_hand:

2 likes

FTFY :wink:

Blijft wel een gave mod :+1:

1 like

Thnx. Heb ‘m (toen nog met andere plaat etc.) op staal gehad.

https://www.instagram.com/p/CMNNB4dLdap/?igshid=10oz26qyqbr2p

Happy met mijn Seiko mod met Dawn Grey dail en wijzerset en sinds kort dubbelzijdige ontspiegeld saffier. Heerlijke beater:

10 likes

Ik weet niet wat singlepas betekent, maar het heeft een simpele haak.

Doe je ‘m om zoals deze prutser vanaf 5:40?

2 likes

Dit is wel de winnende combinatie. Iemand een zwarte CB03 kopen? Hij gaat er niet meer op…

15 likes

Misschien staat een witte YM insert er nog wel beter op.

Brrr, dat denk ik niet…

1 like

Misschien als je hem erop ziet wel.
Op een blauwe plaat is het geen plaatje.

1 like

Ik vind die insert sowieso niet mooi :sunglasses:

1 like