Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Ah het is de jouwe, dat had ik niet door.
Knap hoor om die kast zo strak te krijgen

1 like

Het lijkt allemaal zo strak dat het op bewerkte foto’s lijkt, kan je foto’s plaatsen wanneer je hem binnen hebt?
Echt kunst is het.

1 like

Wat een parel van een topic. Maakt je zeer hebberig, maar ook een valkuil zonder kennis zo te lezen.

Met deze vintage Grand Seiko 6156-8010 heb ik geen black friday nodig. Blue saturday it is! Kijk dan naar dat licht schaduw spel op de lug linksboven. Het is geen groot horloge trouwens. 37mm kast en een wijzerplaat die best wat naar binnen ligt. Maar het is het meeste juweel-achtige horloge dat ik heb.

Nog altijd dank aan @bAAx dat hij me met de foto’s van de zijne op dit spoor gezet heeft.

12 likes

Mooi hoor @amusicar!

Hier ook nog enkele vintage GS:

17 likes

Mooie vintage Gs’en. Even een vraagje aan de kenner. Zijn er vintage GMT’s bij Grand Seiko?

Nee.

De meest high-end vnitage gmt is een 5619 of een 3819

1 like

Zoek ik even een foto op, bedankt.
Edit: ondertussen ook topic over gevonden.

Hmmm, ik zag deze gisteren verschijnen, en vond hem er al erg mooi uitzien. Dat vond iemand anders dus ook… Hij was ook niet te duur meen ik 1350 euro ofzo. Maar de kast zag er zo goed uit, vooral de geborstelde delen, dat ik me afvroeg of hij niet opnieuw opgemaakt was. Maar ik had hem dus gisteren gewoon gelijk moeten kopen :frowning:

Komt natuurlijk nog flinks wat taks bovenop.

Dat vind ik wel duur voor een 5645je. Dit zijn eigenlijk zo’n beetje de goedkoopste vintage GS modellen. De kast vorm is niet erg courant. Ook eigenlijk het minste uurwerk ooit in een GS gebruikt. De originele bracelet is dan wel weer cool.

3 likes

Hij is weer te koop. Maar ik heb al een andere moderne GS gekocht, dus ik ga deze er niet nog eens bij doen. Maar ik vind hem er mooi uitzien.

1 like

Maar of een 564x nou zoveel toevoegt als je al een 615x hebt. Dat is 2 stappen omhoog :wink: De 615x heb je ook met deze kastvorm trouwens. Plaatje van het web:

3 likes

Voor 2e kerstdag mag de 6155 uit de doos :smile: :

11 likes

Twee legendes uit '67.

20 likes

Prachtige set zo.

2 likes

Deze 44GS pakt zo lekker. Even opwinden, staat snel op tijd, want geen datum, en om de pols ermee. Bijna een quartz grab-and-go, maar dan anders…

15 likes

Pers je die 19mm bandjes ertussen? Of zijn deze niet net als de 44GS, 45GS en 61GS allemaal 18mm?

1 like

Deze heeft een lug width van 19mm.

Een paar recente GS plaatjes…
Ook een vrouwenmodel ditkeer!
Een 1964-0010 uit 1968.

14 likes