Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Welke is dit eigenlijk?

Laat eens even niet zon mooi spul zien. Daar word ik nog hebberig van.

2 likes

:drooling_face:

6246-9001.

1 like

Mijn 4522:

Zo licht dat ik me na het dragen van een zware moderne Grand Seiko een paar keer heb afgevraagd of ik nog wel een horloge om had :slight_smile:

En ook zo mooi dun deze handopwinder. Dat ik me echt afvraag waarom de moderne sbgw001/031/231 net iets te dik is. Het hoeft niet, liet Grand Seiko al 50 jaar geleden zien.

12 likes

Net niet helemaal gepakt op 24:00:00, maar het scheelt niet veel.

8 likes

Spannend, welke zal het worden? Wordt het na een week competitie van de verkiezing van de beste Vintage Grand Seiko aller tijden de 44GS of de 45GS?

4 likes

Grappig dat het allebei no-date horloges zijn. Ik zeg altijd al dat die gewoon mooier (en beter) zijn :grin:

1 like

100% de 45 vanwege de zwarte details op de wijzers en markers.

Scheelt je ook nog ns een leuk bedrag waarvan je een andere GS kan kopen :grin:

2 likes

100% de 62GS :sunglasses:

En de 57GS dan? Of mss wel de beste value for money de 61GS :grin:

1 like

4520 voor mij. Die indexen en wijzers zijn mooier :stuck_out_tongue:

1 like

Hier dan een matig shot van de winnaar (ok de datumversie dan, maar ik vind een datum handig), de 4522-8000:

En deze of een SBGW001/031/231? Een Grammar of Design dunne high beat 36.000 handwinder vs een geliefde, maar iets te dikke en voor mij iets te bolle 28.800 handwinder? No contest.

8 likes

Ik zie hier echt zoveel prachtige exemplaren, maar de meeste die ik te koop zie hebben meestal wel beschadigde wijzerplaat/wijzers. Zijn die nog te restaureren? Of is alleen de kast te restaureren?

Wijzers wel. Kast ook… plaat niet zonder dat je het ziet.

Op een oud horloge mag imho wat patina zitten, maar die kapotte KS en Gs witte platen vind ik niets.

Die zwarte randen… :cold_face:

2 likes

Het verbaast me dan echt de hoeveelheid exemplaren hier zijn in zo’n goede staat (inclusief die van jou). Misschien zijn het wel elke keer dezelfde die ik zie :slight_smile:.

Bij de kast kies ik zelf liever voor “scherp met wat krasjes” dan dat de polijstmachine er overheen gehaald is. Deze 4522 van mij heeft wel wat krasjes, maar de scherpte van de kast maakt dat zeker goed. Die krasjes zie je in de praktijk nauwelijks, maar de scherpte van de kast wel. Mijn 4420 is in gelijkwaardige staat.

Goed restaureren van de kast kunnen er maar een paar, zoals Lapinist/Kamil uit Polen. Met een jaar wachttijd… En die maakt ze beter dan nieuw, dan heb ik liever ietsjes patina denk ik.

Alhoewel ik een afgeragd exemplaar wel langs hem zou sturen, lijkt me wel gaaf om een beter dan nieuwe kast te hebben…

10 maanden… maar tsja… je hoeft het pas 1 maand van te voren naar Polen te sturen.

Overweeg mijn 5625 door hem te laten doen…

De meeste lelijke dingen worden niet gekocht of uit elkaar gehaald voor onderdelen. Bij de meesten heb je hele zwarte randen binnen in. Dat vind ik niets… maar sommige mensen hebben er geen last van

Nav de valentijnspost van @bAAx heb ik deze weer eens om de pols geslingerd. Wat een schoonheid!

De 6156-8010, ik noem hem altijd ‘mijn meest juweel achtige grand seiko’. Dat is vanwege de combinatie van de kast, het glas, de facetten, de kanji datumaanduiding, de perfectie, en de impact die dit bij elkaar oplevert.

De foto is van wat dichtbij genomen, waardoor dit best een groot horloge op mijn 16,5cm pols lijkt. Echter in werkelijkheid is het qua formaat een bescheiden horloge van 36 of 37mm.

10 likes

Nog eens een side view van deze disco volante:

12 likes