Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Nog eentje van vandaag:

10 likes

9 likes

Echt super! Is ook een HSS case, toch?

Inderdaad, de 6156-8010 heeft een HSS kast. De staat na 50 jaar is echt onvoorstelbaar.

Geen show van “mijn” GS maar een overweging. (MP-linkje) zou dit wat zijn? https://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1680519874-seiko-gs-grand-1968-topstaat.html?c=9b26ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618

Dat is een hele zeldzame. Een GS 5722-9970. Niet de gebruikelijke 9990, maar een Toshiba Commemorative caseback en om die reden een ander kastnummer. Het volledige typenummer staat bij deze aan de binnenzijde van het deksel. Deze werden als relatiegeschenk of jubileumgeschenk door Toshiba weggegeven. Zijn dus nooit als zodanig in de winkel verkocht.
Bij mijn weten heeft Seiko dergelijke commemorative casebacks alleen voor Toshiba en Idemitsu gemaakt.

Ja, gaaf is dat hè? Mijn 6146-8010 is ook nog zo belachelijk strak.

1 like

Mooi model. Ik vind het lastig om de wijzerplaat te beoordeling op basis van de foto’s. Met een gave wijzerplaat en in goede liefst ongepolijste staat is de prijs in ieder geval niet gek.

Voor de spoorwegen ook. :+1:

1 like

Kijk eens aan! Thanks! Weer wat geleerd.

Ik had nog even een foto opgezocht. Je ziet deze zowat meer dan die met normale caseback bij de gouden.

3 likes

Ah, dat is interessant zeg! Ik zie dat het een LM is. Ik ben niet zo thuis in de LM (of beter gezegd: de 56xx-lijn), dus misschien dat ik 'm daarom niet in het vizier had. Maar wel erg cool! Worden deze casebacks ook als separate, extra verzamelbare versies beschouwd? De gravure lijkt mij een toevoeging op een standaard caseback, waar de Toshiba- en Idemitsu-casebacks echt anders zijn. Echter, als de gravure op de LM er door Seiko op is gezet, en deze exemplaren niet voor de winkel waren, maakt dat ze natuurlijk wel interessant!

Ja dit is door Seiko gedaan. Er is ook geen serial number op te zien. Maar deze versies zijn niet heel zeldzaam, sterker nog je ziet ze vaak bij de gouden. Maar heeft het bij een GS wel meer verzamelaars waarde zo eentje met een commemorative caseback? Ik ben er zelf niet zo van casebacks met inscriptie.

1 like

Grand Seiko 6146-8000 uit 1968!

11 likes

Wat zou mesh daar toch lekker op staan :drooling_face:

Die is onwaarschijnlijk scherp :open_mouth:

1 like

GS-en met een Toshiba en/of Idemitsu caseback hebben inderdaad een hogere verzamelaarswaarde. Je moet er inderdaad van houden. Zelf vind ik het wel tof. :wink:

1 like

Lapinist!

1 like

Haha, dat dacht ik al… dit is de categorie ‘beter dan nieuw’ :wink:

Wat kost een retourtje Lapinist eigenlijk?

1 like

Ik geloof om en nabij de 400 euro.

1 like