Show je vintage Grand Seiko en King Seiko

Nogeens de 6145-8000.

9 likes

Een zomerse 5722-9990.

10 likes

In deze video gaat het vanaf de tijd die ik in de link heb gezet over de fine adjustment van de balans. Weet iemand een horloge-afsteller die hiermee om kan gaan? Eentje die de fijnere kneepjes van het reguleren van een high beat special kent? Mijn 6156 loopt nu -6/dag, dus iets buiten specs, en als ik echt een goede horlogemaker zou kennen die dit uurwerk aan kan, dan zou ik hem wel op de gespecificeerde afwijking willen hebben… Aan de andere kant, het is vintage, en waarom maak ik eigenlijk een probleem van -6…

1 like

Weet iemand waarom de zaterdag blauw is? De zondag rood dat zie ik wel vaker, maar een blauwe zaterdag?

4 likes

Prachtig, staat nog op mijn verlanglijstje.

1 like

Waanzinnig! Zit hier bijna te kwijlen voor mijn beeldscherm… Waar heb je deze zoal gevonden? Beurzen? eBay? Chrono24? Ik zoek iets dergelijks, maar wil zeker zijn van mijn zaak en niet al te veel uitgeven als dat niet perse nodig is…

Maar echt, práchtig zeg! :slight_smile:

1 like

dat willen we allemaal, maar dat blijft natuurlijk lastig. Je kunt bv wat kopen bij de grand seiko guy, vast goed spul, maar vast niet de goedkoopste. Er zijn ook mensen die Japanse veilingsites afstruinen, hoeveel tijd heb je? Hoeveel onzekerheid kun je aan, zo te lezen niet veel, dus dan zul je dat waarschijnlijk niet gaan doen.

https://thegrandseikoguy.com/product-category/grand-seiko/

als je meer uitgeeft, heb je meer kans op zekerheid, niet dat het niet goedkoop kan, maar goedkoop is toch vaak duurkoop. Een afgepolijste scherpte, polijst je er niet weer aan.

Ik heb nu twee vintage GS bij dezelfde persoon gekocht. De eerste was mooi, en toen hij een half jaar later een tweede te koop zette heb ik die blind gekocht op basis van mijn ervaring van de eerste. Dat is toch een beetje hoe je het moet doen.

2 likes

Och, een beetje onzekerheid kan ik wel aan, maar als ik het kan reduceren, zal ik het niet nalaten. Ben me gewoon rustig aan het oriënteren.

De vintage GS begint ook weer te trekken, maar welk model dan? Dat is het probleem waar ik tegen aan loop dat ik het idee misschien wel leuker vindt dan de horloges zelf :thinking: Bij ieder model is er wel wat of denk ik van net niet. Ik moet me er nog eens wat verder op bezinnen. :upside_down_face:

1 like

Japanse precisie. 45GS met SP10mk2…

7 likes

Vandaag de Grand Seiko 6156-8010 weer eens:

9 likes

Nog eens de 6156-8010, wat een prachtig horloge, en die reflectie, echt zo strak nog die HSS kast na bijna 50 jaar. Dit begint echt een draag favoriet te worden.

7 likes

Mooi model deze, vind ik een van de gavere vintage GS. Kwam ik vandaag tegen en in een vlaag van verstands verbijstering een bod gedaan. Maar helaas net niet gewonnen, er was 1 bod net wat hoger. Helaas!

8 likes

Wat een vondst van de grand seiko guy! In vrijwel nieuwstaat. Wat zou de prijs worden?

https://www.instagram.com/p/CCA6RksHVZC/?igshid=15w4bt1lu6v0w

1 like

#incoming

14 likes

4 a 5k?

Prachtig. Ik vind de wijzervorm van de gouden nog steeds DE mooiste wijzers die er zijn. En de kast van de stalen high beat ziet er nog zeer strak uit.!

1 like

5722-9990

18 likes

Prachtig zeg! :ok_hand:

1 like

Dankjewel