Seamaster only!

Ik vind het wel mooi staan maar vind staal tóch mooier denk ik…of een originele Omega strap!

Zou op m’n SMPc 300 óók wel rubber willen maar dan alleen origineel Omega.
(Zo’n Zealande strap op een dure Omega vind ik toch minder… :thinking:)

Schitterend horloge trouwens. :heart_eyes:

2 likes

Als het bij de term Corona weer gewoon weer over bier gaat, loop ik even bij een dealer naar binnen om de Omega band te bekijken. Deze:

image
(plaatje via Google)

Sluiting: STZ010129
Band: CVZ010127

Heb toevallig afgelopen week alvast naar de prijs geïnformeerd, met sluiting tegen de 300 euro. Vind ik nog een tikje te veel voor een gokje. Eerst zien en passen. Maar ook ik opteer voor Omega’s eigen band(en), vind de ‘rails’ op de band ook wel leuk.

Cosmic 2000

10 likes

Mijn idee :sun_with_face: :sunglasses:

Lilluk… komde gij ok uit Brabant Jonguh :rofl:

Sorry is niet nodig! Ieder zijn ding… anders zou het in het Topic wat dragen we vandaag ook zo saai zijn hahaha

Staal staat hem zeker goed! De stalen band is er eentje die echt mooi en degelijk is en met de push lock verstelling mooier en makkelijker af te stellen dan de Rolex banden met een soortgelijk systeem.

De blauwe variant op de originele blauwe rubber band heb ik meermaals gepast en geloof me… die Zealande banden doen daar echt niet voor onder!!! Enige jammere is dat je geen mooiere Omega sluiting hebt. Voor € 380,00 heb je drie Zealande banden… je krijgt namelijk wat korting als je er drie neemt. Of 1 originele Omega voor ongeveer € 300,00 :thinking: Maar dat zijn mijn 2 centen :sunglasses:

2 likes

14 likes

Misschien roep ik iets raars, maar de Omega sluiting die bij de originele zit kun je schrijnbaar ook los kopen (ref. STZ010129). Past die niet op de Zealande band? Of is dat allemaal weer net even anders …

1 like

Hoezo vond je de oude band niet mooi @tompj?
Die vond ik veel mooier en beter aansluiten op de kast!

Oeee… dat durf ik zo niet te zeggen! Zal ik eens uitzoeken. Dank voor de tip :pray:

1 like

Niemand die een mid-size heeft hier? :yum: ben benieuwd hoe “klein” of “groot” hij eigenlijk is.

300 euro is veel geld ja! :thinking:
Je post herinnerde mij aan het feit dat ik dit bandje al heb!
…althans…iets wat erop lijkt!

Dit bandje heb in van een collega en tevens Omega liefhebber gekregen die deze op Aliexpress heeft besteld.

Hij heeft deze uit nieuwsgierigheid besteld: laat ik nog even benadrukken dat hij écht géén nep Omega’s horloges draagt, laat staan nep horloges van andere merken! :cowboy_hat_face:

Hij heeft geen SMPc dus ik mocht em hebben! :slightly_smiling_face:

Ja…het is een nepper! :shushing_face:

Ik krijg het bandje echter niet op het horloge; het voelt alsof ik daarvoor écht de springbars moet verbuigen.
(Bovenstaande foto is zonder springbars)

Samengevat lijkt het dus best mooi!

3 likes

Dit bandje kostte naar verluid rond de €10!
:joy:

1 like

Ik heb die bandjes ook voorbij zien komen. Op zich wel oké om even te kijken of het mooi staat. Dat deze niet goed past heeft denk ik te maken met het feit dat je de vorige generatie van de Seamaster 300M hebt. De originele versie van deze band is volgens mij bedoeld voor de meest recente (die ik heb).

Hahaha… kun je toch beter een originele Zealande hebben :v:t3:

3 likes

FTFY … :wink:

1 like

Nee deze is specifiek voor het 2017 model van de SMPc!

Hij sluit perfect aan rond de kast maar er is veel kracht nodig op de springbars om em écht te passen en daar houd ik niet van! :grimacing:

Het is mijn favoriete Omega geen bouwproject.

1 like

Tssss :rofl: :joy:

1 like

Oké. Ali afwerking dus, 't past nét niet … :rofl:

2 likes

Haha ja daar lijkt het op! :smiley:

Leuk om te kijken hóe het staat!
Ben benieuwd naar jouw bevindingen straks; ik zou misschien wel een échte willen! :roll_eyes:
(En géén Zealande!)

2 likes

2d709b1881800d01ec25d85e88712038d0e1c313

1 like

De oude band straalt door de wat bollere links e.d. voor mij niet veel uit. Een beetje rommelig en wat ouderwets. De nieuwe band heeft wat vlakkere links, de gepolijste delen zijn charmanter en de brush is strakker.

7 likes