Seamaster only!

Dit model is -ongeveer- tussen 2012 en 2017 uitgebracht en is v.w.b. diameter en lug 2 lug net wat kleiner dan de nieuwe uitvoering die ik vooral te groot vind voor mijn polsmaat!
(En ja het is een fantastisch horloge! :smiley: )

Dit is de blauwe variant met ref. nummer 212.30.41.20.03.001 :face_with_monocle:

2 likes

Kreeg vanmorgen van @cooper een PB dat hij de rubberen Omega band - in blauw - heeft liggen, voor mijn Seamaster. Die “mag je hebben voor een mooi prijsje”, en dat betrof een soort van offer I couldn’t refuse en dat heb ik dan ook niet gedaan. Aldus incoming. De originele Omega rubberen band. Yes!

Ik ben erg benieuwd, dit is namelijk wel een ‘ik heb de band nog niet gezien en gepast’ gokje. Ken de rubberen band alleen van de foto’s … :wink:

… en ik ken het horloge alleen ‘op staal’, mooi! :heart_eyes:

17 likes

Vanaf woensdag/donderdag mag ik ook meedoen. Heb mijn keuze gemaakt :blush:

Doei rolex, en hallo omega :grin:

7 likes

Rubbâh! Lekkâh … :wink:

Kruispost, … alleen omdat ik 'm zo gaaf vind. Toedels.

Haha, been there done that. Welke Seamaster komt er aan?

14 likes

Mooi hoor! Maakt er een heel ander horloge van.
Hier mijn ouwetje…ook op rubber :heart_eyes:

11 likes

Dat is exact zoals ik het nu ook voel. Alsof ik een andere Seamaster om de pols heb, maar zoals je bij mijn NA-verhaaltje hebt kunnen lezen is het nog wel wennen hoor. :wink:

2 likes

Ik vind hem echt geweldig op een Rubberen band!

8 likes

Nou mensen? Wat denken jullie? Ben altijd een fan geweest van mid size formaten maar laatste tijd veel 39/40 gedragen dus effe wennen weer dit! Lange tijd geleden een explorer 36mm gehad en beviel me goed. Ik dacht aangezien deze meer “bulky” is ( en meet 36,5mm) zou je denken dat hij groter draagt. Maar door de bezel is de wijzerplaat dus kleiner en oogt dus ook kleiner.Bandje is gelukkig wel dik!

Ben er zeer tevreden mee!

Een wrist shot vanuit je oog hoek laat een horloge altijd groter lijken dus dat telt niet. Vandaar de spiegel foto :joy:

9 likes

Het misstaat niet! Als jij het maar fijn vind dragen!

Jawel he? Ach kwestie van wennen denk ik.

1 like

Is het zeker. Ik droeg eerst ook altijd 40mm en toen was ik naar 34mm gegaan.

Even wennen maar droeg wel een stuk fijner.

1 like

Vind het horloge top, maar ik zou zelf deze (kleine) maat niet ‘kunnen hebben’. Ik heb de vorige standaard, de 40mm, gehad en die vond ik al wat klein dragen door de slanke kast en het ontwerp. Maar dat neemt allemaal niet weg dat jij er mee over straat moet enne, … zo te zien past 'ie jou prima!

Van harte en veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Heb zelf ook een 34mm rolex gehad. In het begin dacht ik oh hell no. 2 weken later dacht ik aaaajoh dit is prima te doen :joy: dus geloof dat dat met deze zonder twijfel kan

Ja thanks! Ik heb altijd al wel een zwak gehad voor kleinere formaten hoor. Net zoals dat vroeger gewoon normaal was. Soms is het niet fijn om zo’n blok om je pols te hebben maar meer een ingetogen formaat die niet vaak “in de weg staat” vind het toch wel erg belangrijk dat je nog het bandje ziet lopen op je pols ipv alleen de kast en de lugs.

En dankjewel btw :)! Hopen dat deze mij tevreden kan houden

1 like

Gewoon doen joh!

Nja als je een 19cm pols hebt dan zou ik het niet doen… dan lijkt het net alsof ik een 28mm horloge om heb joh. Ik zou zeggen doen! Voor mij was het best spannend hoor dit model. Maar ik wist dat de 41 te groot zou zijn want 40 vind ik al groot. 39 is mn max. Dus 36,5 kan prima.

Nogmaals. Gewoon doen! Krijg je geen spijt van :smiley:

Ik vind hem zeer goed staan. Ik heb eerder een zwak voor grote formaten. Of beter gezegd: de horloges die ik leuk vind, zijn bijna allemaal (te) groot. Alleen mijn 39mm explorer is nog redelijk subtiel te noemen, maar verder … de Planet Ocean is redelijk stevig (zelfs in 42mm variant). Ik droom nog altijd van een Big Pilot, en zelfs een gewone IWC mark is al redelijk stevig op de pols. Als ze die nu eens allemaal iets kleiner zouden maken … :wink:

1 like

Mijn droom horloge gaat toch niet komen haha. De explorer 214270 in een 36 formaat. Heb al 2 keer een explorer 39 gehad. Maaargoed daar kan ik uren over lullen. Ben afgeknapt op rolex. Eerder een reduced 39 gehad, beviel me goed! 36 is wel echt het kleinste formaat wat ik wil. Kleiner moet niet haha!

Haha begrijp ik wel. Ik ben gek op de Explorer maar mijn Planet Ocean eindigt het vaakst om de pols. Misschien wat dik maar ik zou niet zonder kunnen.

1 like

Planet ocean lijkt me wel gaaf maar niet mijn ding qua looks. Ik daar in tegen ben waardeloos is het lang houden van een horloge. Ben niet snel tevreden. Daarom wil ik gewoon nu 1 hebben die ik altijd aan kan doen met wat voor gelegenheid dan ook.

1 like