Seamaster only!

11 likes

Ja vraag ik me ook af maar staat zeker op mijn lijstje, voor mij nog niet de juiste deal voorbij gekomen denk ik :blush:

Nu even een ‘beetje rust’ hoop ik met de Tudor BBB en de TAG Heuer Carrera :grimacing::thinking:

Rust? :smiley:

Ben benieuwd wanneer ik ze in het blauwe gedeelte zie verschijnen; ik geef het een weekje!

Of ben je écht voornemens horloges te gaan houden? :open_mouth:

2 likes

‘HOUDEN’ is een groot woord maar ik hoop deze toch een tijdje in bezit te hebben de komende maanden :face_with_hand_over_mouth: oeps wat zeg ik nu :blush:

2 likes

12 likes

Hoppa, terug naar de stalen band, uiteindelijk voor mij gewoon 't mooist! :heart_eyes:
Telkens weer …

23 likes

Iedere banden wissel een hele shoot :joy:

Maar gave foto’s man!

2 likes

Haha, ja ûh nu stop ik ermee hoor … :rofl: :sunglasses:

1 like

dat “pincet” achtige tooltje lijkt mij handig, gebruik je die voor de bandenwissel? Past dat goed? Waar heb je die vandaan als ik vragen mag?
Ik loop altijd zo te Kl*ten met die solid endlinks, ook die rubber band met die strakke aansluiting op de kast lijkt me een heel gevecht om hem goed te krijgen. Recent mijn stalen band er af gehaald, dat was een heel gedoe met de gewone bandenwisseltool die ik heb. Vorkje net te breed. :tired_face:

1 like

15 likes

Toffe band.
Ik wil ook wel zoiets voor deze.


Of iemand tips voor een rubberen band??

12 likes

Bij het verwijderen van een band, fluitje van een cent. De handigheid bij het terugplaatsen heb ik nog niet helemaal onder de knie. Dan gebruik ik nog ‘gewoon’ de Bergeon 6767.

Die ik heb is van Horofix, een ‘hommage’ … kopie dus :rofl: :joy: van de Rolex ref. 3200.

Heb 'm hier gekocht:

Is een keurig setje incl. een reserveset vorkjes. Die zijn kwetsbaar, lees je overal. Ik heb ze zelf nog heel kunnen houden. Prima kwaliteit voor 't geld! Je kunt ze ook van Bergeon kopen, iets duurder maar waarschijnlijk ook iets beter. Ik gebruik het zelf slechts een enkele keer. Ben geen echte frequente bandenwisselaar.

2 likes

:+1: dank voor de info…ik zal eens overwegen om zoiets aan te schaffen.

1 like

Poh, mooie onderzijde!
Is dit model nou veel groter dan het vorige model?

1 like

Iets hoger, door het glazen achterdeksel en ipv. 41 nu 42mm. Ik heb de vorige ook gehad, die droeg - doordat 'ie wat minder hoog was - wat vlakker op de pols. Gevoelsmatig een beetje het verschil tussen de 16600 en de 116600, die heb je beide wel eens omgehad toch? :wink:

1 like

Alleen de no date, maar ik krijg het idee.
Ik denk dat ik op zoek ga naar de 41 ter vervanging van de Speedy. Heb de blauwe gehad en die zat erg lekker.

Ik vind die van jou mega mooi, maar net te groot ben ik bang.

1 like

Licht gebrushed met scotch brite om de ergste krasjes wat minder op te laten vallen.
Was mijn eerste keer maar dat werkt echt prima!

En wat een heerlijke sluiting eigenlijk.
De eerste keer dat ik dit soort sluiting tegen kom.
Werkt zoals de “seatbelt” in een vliegtuig, echt enorm makkelijk!

11 likes

Ben altijd bang dat ik het er erger mee maak, doe/durf het dan ook niet. Bij jou is het resultaat verbluffend goed. Keurig!! :+1:

Na het vijlen van mn vorige end links durf ik wel iets meer.
Dit is echt kinderlijk simpel. Letterlijk 5x met wat druk in een rechte lijn eroverheen gaan.
Op een kleine vlakte als een clasp is het vrij makkelijk om recht te blijven, wat dat aan gaat niet met het moeilijkste begonnen :grin:
Zijkanten van mn horloge zou ik ook echt nog niet aan durven. Op zulke gebogen vlakken krik ik het niet recht vrees ik.

Plaatje erbij voor de leuk

10 likes

Ik gebruik deze, werkt ook perfect :ok_hand:

3 likes