Seamaster only!

Kruisplaatsing

7 likes

Zooo die band staat goed! :+1::+1: :slight_smile:

1 like

Mijn timefactors precista homage van de mooiste seamaster die ik ken:

http://www.timefactors.com/precistaprs14.htm

1 like

Dank! Het is een van de grotere misvattingen dat dit horloge niet op leer zou kunnen.

1 like

9 likes

Tijdloos horloge. Heb in de afgelopen jaren zoveel verschillende horloges gehad. Ben er klaar mee. Dit model staat nu bovenaan mijn lijstje. :sunglasses::ok_hand:t3:

1 like

Ik kan deze beauty en mijn waardering ervoor niet vaak genoeg laten zien hier op het forum… voel me soms zelfs een beetje schuldig :joy:.

Het is voor mij een jongensdroom. De ultieme combinatie tussen stoer en elegant. Het horloge dat je kunt dragen tijdens zowel de jacht op vijanden als de jacht op mooie dames…

Hij draagt heerlijk door het mooie formaat (41mm als fullsize) en de heerlijk comfortabele en beruchte stalen band. Prestaties zijn geweldig (chronometer).

Is ie perfect? Wellicht niet voor iedereen. De golfjes en de stalen (“tramrails”) band zijn niet ieders smaak. Ook is door het gebrek aan een fijnafstelling de “perfect fit” wellicht niet voor iedereen haalbaar. Alhoewel dit met halve links en eventueel een clasp van nieuwere Seamasters op te lossen is.

Maar voor mij is ie perfect. Als je meer info/foto’s zou willen, of een keer langs wilt komen, je bent welkom!

6 likes

Heb een keer de mid-size gehad maar die voelde aan als een vrouwenhorloge (no offence). Denk idd dat de fullsize perfect zal staan.

1 like
4 likes

Prince William heeft een midsize Seamaster en hij kan hem hebben. Ik denk echter dat de meeste reguliere mannen een fullsize makkelijk kunnen dragen. Dimensies zijn perfect.

2 likes

Klopt…mijn vrouw had er ook eentje.

1 like

Vandaag opgehaald.

11 likes

Proficiat! En nu genieten :sunglasses:

2 likes

Met welk gereedschap halen jullie de band ervan af? Ikzelf heb een Bergeon 6767, waarbij ik merk dat het verwijderen van deze band zeer lastig is.
Ik ben een groot fan van het dragen van nato, maar deze band gaat er moeilijk ervan af dan bij een open lugs.

Ik hoor het graag.

Ik gebruik dezelfde Bergeon. Ik probeer het op deze manier te doen. Rustig en niet te veel druk zetten (en vinger als ondersteuning).

2 likes

9 likes

Wat 'n geklungel zo rond de 6:00 min. Daarna ben ik afgehaakt

Ja, dat is idd geklungel. Ik doel vooral op de manier hoe hij druk zet achter het horloge om de band er zonder te veel kracht af te halen. De rest is geklungel. Wel een mooi horloge…

1 like

ik plak het altijd netjes af met tape. Maar de binnenzijde kan je niet afplakken, dan lijkt mij een Bergeon 6825 erg handig.

Iemand ervaring met Chinese kwaliteit van de Bergeon 6825, op Aliex.

11 likes