Seamaster only!

Staat op nummer 1 van mijn lijstje momenteel…

1 like

En terecht :sunglasses::+1:

1 like

8 likes

8 likes

2531.80, helaas ook terug moeten sturen naar verkoper wegens foute informatie.

En dit is mijn huidige 2220.80. Bijna indentiek aan de 2451.80, maar dan iets luxer door de “applied” markers en logo. En met het eerste Omega co-axial uurwerk. Niet helemaal wild van, helaas valt kunstlicht niet heel fraai op de golfjes.

8 likes

Heel gaaf! Denk dat dit de volgende Seamaster wordt. Zonder de golfjes eigenlijk best fraai. Tevreden mee?

1 like

Ik vind hem fantastisch. Heel rustig zonder golfjes. Tijdloos, ingetogen en chique. Voor mij de perfecte Seamaster Professional :blush:

1 like

5 likes
10 likes

Een vraagje aan de heren Seamaster dragers met double AR; hoe is de ervaring met de krasgevoeligheid van de coating?

Lees links en rechts dat mensen soms verrast zijn hoe snel ze daar een kras op hebben gekregen. Zijn er mensen die de coating er af hebben gepoetst?

Inmiddels draag ik mijn SMPc twee jaar onafgebroken en tot op heden geen krasje te bekennen. Ik moet wel zeggen dat ik er erg zorgvuldig mee om ga.

16 likes

Schitterend! :blush::+1:

1 like

Had vorig jaar een kras in de AR coating van een IWC. Geen idee hoe dat gebeurd is. In ieder geval ben ik er altijd voorzichtig mee geweest. Lijkt dus vrij snel te kunnen gebeuren als je een keer pech hebt.

Maar hoe poets je die laag eraf? Heb het advies vaker langs zien komen in andere topics maar heb de oplossing blijkbaar gemist?

In het blauw is de SMPC-zonder-golfjes ook wel erg mooi. Wel een heel ander blauw dan de voorloper 2220.80.

4 likes

Die AR is natuurlijk tegelijkertijd ook wat die dial zo mooi maakt. Maar (zoals velen) denk ik dat ik me vooral op krasjes in het beeld me mateloos zal irriteren. Als je langs een bakstenen muur loopt kan ik me voorstellen dat dat niet handig is, maar als krasgevoeligheid voor de SMPc betekent dat een dag op het strand al funest is voor de AR weet ik niet of ik daar me kan leven.

Heb de dame een Tissot met saffier gegeven, band kast echt alles zit onder de krassen maar het saffier is nog maagdelijk strak.

2 likes

Zolang je niet, vanaf 15 meter, tussen de rotsen duikt zal het allemaal best meevallen… Mijn SMPc heeft vele dagen strand schadevrij overleefd.

1 like

4 likes

Hier mijn Seamaster, fotogeniek ding!

32 likes

Nog eentje dan!

2 likes

Geweldig! Ik ga hem binnenkort even proberen! Blij mee? Is de stalen band trouwens uitwisselbaar met de oude modellen? Ze hebben allemaal een lud width van 20mm maar het ligt natuurlijk ook aan de positie van de lug holes. Iemand al geprobeerd of heeft hier kennis van? Ik vind de plattere band van de nieuwste Seamaster mooier.

1 like

Fraaie Seamaster en een mooie foto ook.

1 like