Valjoux 72 only

In het kader van de xxx-only topics, wil ik graag een Valjoux 72 only topic voorstellen. De 3-6-9 lay-out van de registers bij dit uurwerk vind ik persoonlijk het mooist en meest in balans.

Zelf heb ik er momenteel 2 maar ik ben heel benieuwd wat er verder nog meer hier op het forum circuleert.

Deze heb ik nu:

En deze had ik nooit moeten verkopen :frowning:

14 likes

Vind het geweldig mooie horloges, maar eerlijk gezegd had ik gehoopt dat het vintage gedeelte het ‘only’ virus bespaard bleef…

1 like

Jammer van de term “Only” maar wel gaaf om te zien welke variaties hier allemaal op zijn.

Zo beter?

1 like

Ja . vind ik wel :wink:

Goed topic! Het kaliber Valjoux 72 is onder verzamelaars van vintage chronografen erg gezocht en terecht. Vrijwel alle top-fabrikanten hebben hier gebruik van gemaakt.

13 likes

Ik heb helaas zelf geen Valjoux 72 horloge, maar op het uhrforum staat een bijzonder mooie Enicar te koop. (Hij is wel een beetje prijzig.)

http://uhrforum.de/enicar-mit-valjoux-72-a-t241706

Hmmm, verder geen Valjoux 72 uurwerken op dit forum??

kalmte kan U redden , ben ff bezig met piccies verzamelen in een “Valjoux 72” map :wink:

1 like

een selectie

voorloper van de Valjoux 72 (rechter)

en het uurwerk zelf voor de liefhebbers

27 likes

Valjoux 72 5 met Flyback functie

11 likes

dibs ! :wink:

dat vind ik ook , het is en ouder model , geen ‘Sherpa Graph’ maar veel kleiner en minder gezocht
zelfs de 1950 euro vind ik persoonlijk nog aan de hoge kant , 1500-1600 zou mij meer aanstaan maar zelfs dan zou ik deze (gold plated) niet kopen , maar dat is puur persoonlijk

Ik ben over het algemeen ook geen liefhebber van goud, maar ik vond dat horloge toch wel heel mooi. Ook details zoals het logo in de gesp spreken mij aan. Desondanks zou ik liever rondlopen met 1 van uw prachtige horloges :yum:

Wat ik trouwens niet zo goed begrijp is waarom modellen met ‘… Graph’ meer gewild zijn en de overige modellen toch wat achter blijven. Is dat alleen vanwege de naam, zijn ze kwalitatief beter of zijn die modellen gewoonweg exclusiever?.. please enlighten me

daar zijn een paar redenen voor denk ik , allereerst de afmetingen . de ‘non-graph’ is 36/37mm de Graph 40/41mm , dan de kast , gemaakt door EPSA en een compressor kast en daarmee zeer hoogwaardig, en als laatste een beroemde F1 kampioen die deze horloges droeg

al met al een heel groot verschil in prijzen

1 like

Mijn aristo chronograaf met volledige kalender en Valjoux 72c uurwerk!

7 likes

De enige die ik heb is deze kienzle :wink:

6 likes

Mooi! Maar bij deze chrono’s met deze kasten is de bezel toch verchroomd?

Die is inderdaad verchroomd,hij is ook al wat afgesleten,het stoort mij gelukkig niet.

1 like

Dat dacht ik al. Toch gek dat ze een verchroomde bezel gebruikten toen… Zou mij ook niet echt storen!