Sinn 856 met recente service

Hoi forumvrienden,
Hierbij stel ik mij Sinn 856 met ETA caliber (nu zijn ze uitgerust meteen SW200) te koop. Ik verkreeg dithorloge door een deal met een ander horloge op uhrforum. Vorige eigenaar beweerde dat het horloge enkele maanden ervoor een volledige revisie onderging bij een vriend-horlogemaker. hij had er geen bewijs van, maar zoals jullie in bijlage (foto op horlogetimer) kunnen zien loopt de Sinn op een amplitude van om en bij de 300 bpm, een ‘beat error’ van 0.1ms, en loopt prima op tijd.
Horloge is in topstaat voor zijn ouderdom, maar er is een ‘deukje’ thv 9u00. Ik probeerde het op foto vast te leggen. Dit deukje stoort echt niet bij het dragen.

Hier nog een paar ‘specials’ waarmee het uurwerk uitgerust is, waardoor het horloge wel bijzonder is:
(van de Sinn website)

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop :
Merk en model: Sinn 856
Diameter: 40mm
Leeftijd: 2013
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen: enkele maanden geleden
Originele doos en/of eventuele accessoires: full set
Verzendkosten of afgehaald: allebei
Conditie (krassen, werking etc): één deukje (zie hierboven), anders prima staat
Soort uurwerk en kaliber: ETA 2824 (en niet de latere Selita!)
Komt met lederen Sinn band en gesigneerde (Sinn)doornsluiting
Vraagprijs:1050€
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

8 likes

Opgelet deze Sinn 856 (40mm) lijkt goed op de VEEL goedkopere 556 (38mm)maar is een heel ander horloge.
Sinn 856 is een professionele top toolwatch met tal van Sinn ‘features’

1 like

nieuwe prijs 1.025€

1 like

Behalve het deukje bevindt dit horloge zich in een ‘nearly new’ staat!
Voorstellen?

1025€ incl verzekerde verzending!

Laatste up

Als je ziet dat er voor een Sinn 556 al om den bij de 900€ gevraagd wordt, is dit dan toch een koopje?