Sinn only (Deel 1)

imageimage
Voor Sinn-begrippen een goede lume :grinning:

1 like


Uit de oude doos

9 likes

Schitterend!:star_struck:


ook al lang geleden verkocht :disappointed:

6 likes


Deze vond ik destijds te klein, en na een jaar ook weer ingeruild.

2 likes


Mocht je benieuwd zijn hoe een U1 er van binnen uitziet

9 likes

Die pip zat er bij mij ook op. Tot ik mn liet vallen en er een andere, nieuwe, bezel op kwam. Ook heb ik de wijzers laten vervangen door Sinn.

Groeten
Rutger

Aha, elk nadeel heb z’n voordeel :wink:

Din 8330 :wink:

Helaas niet aan de binnenkant te bekijken :pensive:

8 likes

Is de U1 nog wel 1000m WR na het openen? Top grade 2824-2 ziet er goed uit.

Vandaag erachter gekomen dat er iets mis is met mijn Sinn 903 St (valjoux 7750 met displaycase).


Normaal gesproken doe ik hem om de pols beweeg een paar keer en dat is genoeg begin energie om het uurwerk te laten lopen en de verdere normale polsbewegingen voldoende om de dag gewoon door te komen. Nu stopt hij weer naar een minuut of als ik het horloge kantel. Bij het kantelen zie ik het balanswiel stoppen alsof deze vastloopt. Rotorgeluid lijkt iets anders maar kan ook zo lijken ondat ik er nu gericht naar luister. Ook de rotor goed laten draaien en of handmatig opwinden resulteert in hetzelfde. Al moet ik wel zeggen dat het nu moeilijker is om de rotor de juiste kant op te laten draaien (laad alleen op in 1 richting). Iemand enig idee? Lijkt me beste om deze naar Sinn zelf te brengen of niet?

1 like

Ai klinkt niet goed. Heb je nog garantie? Anders kan elke gerespecteerde horlogemaker uitkomst bieden.

1 like

Nee, deze heb ik tweedehands overgenomen.

Is de servicehistorie bekend? Anders misschien ook tijd voor een servicebeurt. Bij Sinn redelijk betaalbaar maar de wachttijd is tussen 6 en 8 wkn.

2 likes

Geen servicebeurt gehad maar zou dit met een gewone servicebeurt opgelost kunnen worden denk je?
Wachttijd zo lang, wow.

Er kunnen additionele kosten bij komen als er onderdelen stuk zijn die buiten een reguliere servicebeurt vallen.

1 like

Ik ga dat maar eens doen dan, meteen 2 vliegen in 1 klap.

Dank je voor de info.

Hier een prijsoverzicht:

2 likes

Nou mocht iemand nog op zoek zijn naar een Sinn stalen bracelet voor de 103, 203, etc en de 903, zie advertentie. Ik kan de financien goed gebruiken.