Sinn only (Deel 1)

Eens. De sluiting kon beter daarentegen. Beetje simpel en niets bijzonders

1 like

Eensch, vraag me af… zou alleen de sluiting aan te passen zijn naar een ander type? Welke zouden jullie dan adviseren?

Geen idee, zou het zelf ook niet doen. Er zijn zeker betere clasps maar ik vind hem op zich prima voldoen. Comfortabel, oogt mooi en voelt stevig aan. Je hebt ook niet het gevoel dat hij per ongeluk open kan gaan. De clasp van mijn seamaster is zeker mooier maar ik vind die van de sinn niet zeker zo slecht dat ik hem zou willen vervangen.

1 like

Ik heb niet per se problemen met de clasp. Toch zijn er betere. Een glidelock systeem oid zou ik daarnaast zeker ook fijn vinden😁.

1 like

Blauwe schroeven zijn een optie. Uurwerk is normaal standaard, ook met zichtbodem, en heeft slechts Sinn op de rotor gegraveerd. Althans zover mijn kennis strekt. Ik heb een 103 met zichtbodem en heb de rotor later graveren met de namen en geboortedata van mijn zoons.

Groeten
Rutger.

Ps mijn 103 is wel al meer dan 10 jaar oud.

Vandaag de Sinn 104 in het echie bekeken in Düsseldorf. En hij viel zowaar een beetje tegen. Had er geen wow gevoel bij.
De zwarte en witte niet mijn ding. Terwijl ik voor de witte wou gaan. Grijs (Antraciet?) model was wel leuk. Maar sorry guys voor een prijs van ca 1300 moet ik meteen verkocht zijn en dat was niet het geval… Toch jammer want op de foto’s was ik wel altijd enthousiast als ik een 104 zag

5 likes

Ik ken het gevoel en goed dat je eerst even hebt kunnen “proeven” voordat je er het horlogebudget op stuk slaat. Wat stond je het meest tegen? De afmetingen?

Dat is het meest rare. Ik weet niet echt wat tegenviel.
Het is net alsof je naar een nieuw uitgekomen film gaat vol verwachtingen en je kijkt er al heel lang naar uit.

Maar op het moment supreme doet het je weinig. Ik ga hem zeker nog een keer proberen. Maar nu even op hold gezet.
Ik heb bv toevallig vrijdag net een alpinist overgenomen, en die klik was er meteen. Terwijl ik enorm twijfelde juist over 017. :grin:

2 likes

Vraag me serieus af of die klik er dan ooit nog gaat komen. Eerste indrukken zijn het meest belangrijk of in ieder geval het meest leidend. Succes :wink:

2 likes

Helemaal mee eens, maar het kan dan ook wel eens grote gevolgen hebben:sunglasses:
Afgelopen vrijdag naar een Nomos wezen kijken die ik al een tijd op de radar had.
Gevolg… 2 Sinns armer en een Nomos rijker…

Maar deze is er nog :grinning:

9 likes

19 likes

26 likes

Wat een mooi horloge. Geniet ervan!

En toen was ie lek:

Kontakt opgenomen met de Kundendienst, zonder discussie UPS verzendlabel opgestuurd gekregen voor reparatie onder garantie, wat neem ik aan een volledige service betekent.
Sinn geeft twee jaar garantie op de waterdichtheid en bij de UX is een bel bij kamertemperatuur het teken.
Morgen tijd vinden om hem in te pakken en weg te brengen. Snel geregeld allemaal, maandag eerste kontakt.

Service zelf zal wel wat langer duren :wink::sweat_smile:

8 likes

Da’s jammer, zeker voor een relatief jonge UX.
Voordeel is wel dat ie een volledige servicebeurt krijg, inclusief een nieuwe batterij :wink:

Hoe ziet de bodem eruit? Is de schijf in het midden volledig ingetrokken?

2 likes

Daar ga ik wel vanuit, nog geen contact over gehad. Mail gestuurd met foto, gevraagd om reparatie onder garantie en hoe ze willen dat ik hem aanlever waarop ze me een verzendlabel hebben opgestuurd.

Een stukkie naarbinnen ja. Vroeger kon ik hem nog indrukken, nu dus niet meer.
Heb jij ervaring met een lekke UX? Ik heb er verder niet veel moeite mee, het is techniek en dat kan kapot.

Die van mij had na 2 jaar een klein belletje, wanneer ie in de ochtend koud op het nachtkastje lag. Bij het omdoen was dit naar een 30 seconden weg. Een maand voor het aflopen van de garantieperiode (bij UX 3 jaar) ontstond bij het verzetten van de datum een luchtbel zoals die bij jouw.
Tevens zat er vanaf het begin een klein vlekje onder het glas, dit heb ik gelijk ook gereclameerd.
Alles keurig door Sinn opgelost inclusief een nieuw glas zonder ontspiegeling.
Is nu bijna 2 jaar geleden, het in- en uittrekken van de bodem, is in die 2 jaar niet verandert.

1 like


Wa issie mooi !

15 likes

Wellicht krijgen jullie me (m.b.v. dit soort scherpe foto’s) zover dat ik ergens dit jaar ook nog overstag ga. Ik twijfel nog of ik in dat geval voor de 556 i B moet gaan, of de 556 A. Momenteel vind ik de i B een stuk aantrekkelijker voor de alledag, omdat sportief maar toch een bietje elegant (en goed waterdicht). Ik vermoed dat het een kwestie is van hoe lang ik me nog kan inhouden :wink:

1 like

Zou de blauwe doen😏. Topding!

9 likes