Sinn only (Deel 1)

Dat zou inderdaad wel leuk zijn maar dan zal de prijs flink omhoog gaan en hebben ze dus geen “instap” toolwatch meer.

Vanuit een commercieel oogpunt kan ik wel begrijpen dat ze daar niet voor kiezen.

Schitterend die U50. Hetgeen me altijd tegenviel aan die Sinn modellen is de grootte, dat hebben ze wel mooi voor elkaar nu. Verleidelijk!

Zeer herkenbaar! Ze zou het ook niet laten van dat telkens te zeggen, dus ik zal 'm maar niet kopen best :thinking::sweat_smile:

2 likes

Haha ja dat gaat hier ook gebeuren als ie zou komen denk ik, als is het maar met een blik :sweat_smile:

1 like

Klopt. Voor zo’n stijl toch liever een Nomos

1 like

Ok. Van dat nieuwe spul hoef ik dus niks. Rode seconde is leuk, maar niet zo dat het nieuw-model-waardig is. De 556i B blijft favoriet

1 like

Die bestaat!

https://www.sinn.de/en/Modell/856.htm

4 likes

Hier wat meer over de U50! Aantrekkelijk hoor …

4 likes

die is 40mm lees ik. en ben niet echt gek van de arabic’s

Maar jammer genoeg zonder die mooi horizontaal gedrukte datumaanduiding zoals bij de 556A.

1 like

Tjonge jullie zijn wel streng. :smile:

5 likes

Oei die 158 met 43mm, die past mij wel :smile::muscle:

De eerste beelden

4 likes

Als ik eerlijk ben: een beetje karige oogst aan nieuwigheid. Die U50 moet dan meer mensen aanspreken die zoeken naar dat formaat, maar doet qua prijs weinig onder voor de U1. En die 44 draagt echt minder groot.

De dressers zijn aardig, maar ik hou niet van dressers.

En de rode wijzer op de 556, tja, die blauwe versie blijft toch de mooiste.

Anyway, laat ik het zo zeggen: ik rij niet meteen naar Frankfurt.

(De 757 blijft op mijn lijstje. Dat dan weer wel. )

1 like

Er is een watchbuys.com editie met indexen ipv cijfers en met een gesatineerde case (net als de 556A), maar dan tegimented.

Ik heb een paar weken geleden bij Sinn gevraagd of er kans was op een 556 met tegimented case, maar dat was kansloos. Ze gebruiken voor de 556 ander soort staal die niet samengaat met tegiment behandeling.

1 like

Blijft wel dat hij iets groter is dan de 556. en die datum had ook niet gehoeven. Wel top dat de automatik verdwenen is.

Met wat hulp van verschillende forumleden is mijn Sinn 556A nu compleet. Als laatste stapje de grote sluiting vervangen door de kleine (ruil met @pverstraten, waarvoor dank). Nu meer in balans en iets meer dan 100 gram totaal nog net licht genoeg voor mijn pols.

3 likes

Ziet er goed uit! Die geïntegreerde rubberbanden zijn geweldig!

Optisch of qua draagcomfort?

Mijn vriendin moest er ook niks van hebben, überhaupt niet van Sinn of Damasko. Ze niet ze om de één of andere reden steevast ‘stationsklokken’ :anguished:

Jammer want die U50 is echt precies waar ik op hoopte bij Sinn (maar dan uiteraard een paar honderd e duurder)

3 likes

Allebei, maar vooral draagcomfort (en gewicht). Die grote gesp is bijna net zo breed als mijn dunne polsen. Dat ging wel, maar kreeg bandje ook maar net op maat (kon het niet verder inkorten). De kleine gesp weegt minder (20 ipv 40 gram), waardoor de balans ook beter is.

1 like

:joy::joy:

2 likes