Sinn only (Deel 1)

Tsja het is duidelijk geen vrouwen horloge haha :wink:

1 like

Mijn mooie en zeer goed bevallende basis Sinn 556, alleen jammer dat ze 'm niet meer als tegimented versie aanbieden.

4 likes

Op watchbuys is wel een tegimented 856 A en i te koop met gesatineerde kast. Net iets groter (en een stuk duurder…). Ik ben ook erg blij met mijn 556a, al had ik graag een tegimented case gehad.

Deze zouden ze opniieuw moeten produceren :wink:

https://www.watch-wiki.net/index.php?title=Sinn_656

Eens, maar dan wel graag met de gesatineerde kast (maar dat is een kwestie van smaak).

1 like

Alleen dan zonder die minidatum. Zo zinloos op deze manier.

1 like

NA Sinn 356 Sa Pilot II

32 likes

Yeah, wat een knaller! Gefeliciteerd en veel plezier met je NA! :heart_eyes::+1:

1 like

Mooi. Heb ik ook gehad in het verleden. Vooral de kleur van de wijzerplaat is bijzonder.

1 like

10 likes

Een eerste poging om de lume op mijn Sinn 556A vast te leggen. Dit kon ik nog uit de hand fotograferen. Volgende keer met statief en dan nog wat donkerder voor een sterker effect.

4 likes

Ff je witbalans anders instellen. Wordt ie minder geel.

556, nice!
Ik kan echter nergens vinden dat ze de 556 ooit in tegimented hebben gemaakt…?
Welke zou dat dan zijn?
Thanks!

Ja, had ik ff niet aan gedacht. Hierbij in de rebound. Met de zelfontspanner, dus gelijk wat meer power er in.

11 likes

Voor de 556 heeft Sinn de 656 gemaakt. Die had een tegiment case en betere magneetafscherming. Kijk maar op de Sinn website bij het archief. Ik vind die kastafwerking alleen wat minder fraai, maar dat is smaak. Op Watchbuys hebben ze een gesatineerde versie van de 856 te koop. Maar die is wel een stuk duurder.

656 heb ik gehad… was een topding maar had geen metalen band erbij en wilde er perse een hebben.

Had 20 jaar hard geleefd. Zag je weinig van.

1 like

Ik dacht te lezen dat johngo aangaf dat ze de 556 ook met tegiment case hadden gemaakt. Ik kan daar echter niets over vinden. Ik heb net ook even het sinn archief nageplozen naar de 656 maar ik denk dat ik niet goed kan zoeken want ik lees hier niet dat de 656 als tegiment versie beschikbaar was…? Die 656L is trouwens wel gaaf met een full lume dial :wink:

Ik denk dat ik me vergist heb. Ik heb er nog even een oude Sinn catalogus bijgepakt. Daar staat inderdaad in dat ie “perlgestralht” is, maar ook niet tegiment behandeld. Dat klopt wel met het antwoord dat ik eerder van Sinn kreeg toen ik vroeg of de 556 er ooit met tegiment zou komen. Het antwoord was dat dat niet samen ging met het materiaal waar de kast van gemaakt is. Blijkbaar gebruiken ze voor de 856 een andere legering.

Thanks! Opgelost ;-). Ik begon al aan mezelf te twijfelen…
Maar blijft een mooi model, de 556!

1 like

Die 356 staat echt heel mooi op dat eerste bandje!