Sinn only (Deel 1)

Ik heb er geen gehad. Wat is je polsmaat? Wellicht is de U50 met zijn 41mm een betere optie.

https://www.sinn.de/en/Diving_Watches/U50.htm

3 likes

Mijn polsmaat is 17cm, de U50 had ik inderdaad al gezien, maar ik ben geen fan van de wijzers. De 41mm is anders wel een perfecte maat. Als ik het goed heb is de u50 ook niet olie-gevuld?
Ik ben wel fan van de olie gevulde platen en meerbepaald de goede afleesbaarheid onder alle omstandigheden.

1 like

Oliegevuld kan toch enkel op een quarts, niet op een automaat?
Ds u50 is inderdaad niet olie gevuld.

Klopt, het zou dus ook een Quartz moeten zijn. Een horloge dat je vastneemt na enkele dagen en je niet moet instellen.
Ik denk dat Quartz ook iets meer bullet-proof is.

5 likes

Polsmaat 17,5CM, platte pols. Ik vind hem vrij klein vallen.

10 likes

Klein? Je bedoelt hij staat je perfect👌

2 likes

Haha, thanks. Het is meer dat 44MM tegenwoordig al als hockeypuck wordt gezien :sweat_smile:

1 like

Staat je inderdaad perfect. Ik zal eens moeten gaan passen.

1 like

Ik heb exact dezelfde maat en de UX bevalt me prima. Die UX draag ik langzamerhand meer dan de 104. Die vind ik tegenwoordig te klein ogen…

#hetkanverkeren

2 likes

11 likes

Op pols van 16,5 cm. Too big for me.

5 likes

Ben het helaas met je eens. Wel een gave look. Wachten op de U50 dan maar?

Is er eigenlijk een Sinn 857 op het forum?


Plaatje van Sinn

7 likes

Present! Een 857 UTC VFR!

2 likes

Gaaf!

Heb deze eerder nooit zo serieus bekeken vanwege de diameter. Zag echter dat de lug to lug meevalt (49mm) dus toch wel een interessante optie.

Hoe houdt die bezel zich? Is van getegimenteerd aluminium toch?

1 like

Hier zat ik vanochtend ook naar te gluren…erg gaaf model. Wel 43mm dat is enigzins jammer. Maar dan nog…yummy! :ok_hand:

En tegimented. :facepunch:

1 like

Komt ook door de rubberen band. De stalen band draagt iets doordat deze geen solid end links heeft.

Band, kast en lunette zijn getegimenteerd staal. Alleen de inlay is aluminium, maar die houdt zich volgens mij wel goed. De mijne is nog bijna nieuw, dus daar zie je niets op!

13 likes

Gefeliciteerd dan nog met je aanwinst! Hoop dat het aluminium een beetje netjes blijft.

Top he! Formaat schrok mij ook af maar de l2l is maar 1mm groter dan een Damasko DA4x (om maar eens wat te noemen :wink:)

2 likes

Ja noem idd eens wat. :sunglasses:

Ik denk best een contender deze 857…