Sinn only (Deel 1)

Thanks!

Waarom hebben ze die 13 nou niet voorzien van tegiment?
Zou veel oplossen :slight_smile:

1 like

Same here. En ja bij Sinn neig ik ook altijd erg naar tegimented…hoort toch wel bij het merk gevoelsmatig.

1 like

Een @SuperC -tje :sunglasses:

13 likes

Wat een prachtig combinatie, hier past de H band echt perfect bij.

Jammer dat ze voor de 104 niet echt een passende (lees meer hoekig) stalen band hebben.

We doen het maar hiermee dan :wink:

5 likes

Ook prachtig. Voor de 104 is niet dezelfde H-link band te krijgen?

Zit alleen op de high end…

Jazeker wel maar ik vind de H-band daar niet goed bij passen, de H band is heeft afgeronde links terwijl de kast van de 104 vrij hoekig is. Ik heb daarom deze erop gezet

1 like

Ah nu begrijp ik het. Ben het met je eens…dat moet wel 1 geheel vormen met de kast idd.

1 like

Maar dan met deze rechte end links :zipper_mouth_face:
Ik vind de 104 het mooist op leer.

2 likes

Eens. Ik mis haar nog wel eens…

9 likes

Het leven geeft en neemt…

Ook belachelijk dik, 17 mm.

Die aversie heb ik nooit zo begrepen, leer is zelden met een curve dus waarom zou dat wel voor staal moeten gelden? Soms vind ik recht zelfs mooier, met name horloges met een grotere diameter worden er minder bonkig door.

Doen we ook, en rubber :+1:

7 likes

Bij mij zal dat te maken met het feit dat ik in de verspaningsindustrie werk. een aansluitende end-link tekenen, en frezen is nu niet het lastigste aan een horlogeontwerp.
Bij een universele band is dat natuurlijk weer niet mogelijk, daar heb je gelijk in.
Bij leer kan ik het perfect aanzien, behalve dan bij de zeer lange lugs van bijvoorbeeld een nomos orion. neemt niet weg dat ook bij leer een perfecte aansluiting het geheel mooier maakt. Ik herinner mij de band die @malus65 voor zijn oris aquis liet maken. Prachtig vakwerk.

2 likes

13 likes

Als het gat te groot wordt tussen band en kast (ongeacht het materiaal) vind ik dat ook minder fraai.

Overigens niets mis met curved endlinks, die hebben we ook :slightly_smiling_face:

2 likes

Sinned again…
Na langer wachten dan me lief was (het ding lag ergens te verstoffen op een postkantoor in een ander universum) is ie dan gearriveerd:
Sinn EZM2 (403) Hydro GSG9 versie


Quartz?
Jazeker :slight_smile:

31 likes

Iconische topper! Gefeliciteerd :+1:

1 like

Zeer gave aanwinst! Mocht je die stalen band los verkopen dan hoor ik dat graag. :ok_hand:

1 like

Zou je eens wat foto’s willen plaatsen van je 556 IB. Ik ben echt verliefd op dat model 🥰

2 likes