Sinn only (Deel 1)

Ik twijfel ook al langere tijd over deze :grimacing: wat een Prachthorloge is dit zoals ik hierboven en al vele malen hier op hf aangegeven heb, zou hem wel eens in het echt willen zien en dan met name de kleur inderdaad…:thinking:

3 likes

Als je de kroon langs links wilt dan is het altijd een gsg9 model.

Nee hoor dat is niet correct. Bij de UX is dat zo, maar niet bij de ezm2 Hydro. Als je ezm2 hydro googlet zie je ze
allemaal met de kroon links. Mijn niet-gsg versie heeft ook de kroon links.

Ik wil hem ook wel eens in het echt zien

1 like

Neen klopt, maar ik bedoelde de UX. Ik heb ook een tijdje gekeken naar de ux, maar zoals gezegd enkel met gsg9 logo als je een linkse kroon wilt.

1 like

Leuk artikel, al staat er wel weer het broodje aap verhaal in over de luchtbubbel:

I received a lengthy, precise and exhaustive answer from Sinn concerning the question of the air bubble in the silicone-filled watches (403 Hydro, EZM 2 - both now discontinued - and UX/EZM 2B for Sinn, but also Bell&Ross Hydromax).

I am no technical expert, and some things may well be lost in translation, but I’ll try to summarize the reply of their R&D department (I must say that I’ll give them great credit for having an admittedly technical question answered by an engineer on their R&D staff). here it is:

  • Any oil will absorb dissolved gases.
  • When a watch case is filled, there is no gas bubble.
  • As the ambient temperature drops, the oil filling contracts more than the volume of the watchcase. This phenomenon is compensated to a degree by the membrane back of the watchcase.
  • When the membrane reaches the end of its flexibility, however, a vacuum bubble forms in the oil.
  • The vacuum bubble is progressively filled with dissolved gases from the oil, and also with air which continually diffuses into the case (no wristwatch is completely air-/gasproof).
  • As the ambient temperature increases again, the pressure inside the watch increases as well. The oil re-absorbs some, but not all of the gases in the gas bubble. This is because due to the diffused air, the total mass of the filling is more than it was before the ambient temperature dropped.
  • Especially as this process is repeated, a gas/air bubble can form which is no longer dissolved as the ambient temperature increases.
  • To minimize the effect - or to prolong the time until such a bubble forms - the initial oil-filling is currently done at a slight over-pressure (by manipulating the membrane caseback).
  • The only way to get rid of the bubble, once it is stable at normal temperature, is to change the oil filling.
  • Needless to say, the bubble does not affect the functioning of the watch in the least.

Please keep in mind that I have no technical expertise of my own, but that this is only a summary/translation of what Sinn are saying.

Niet dus.

De handleiding zegt duidelijk dat een bubbel bij kamertemperatuur betekent dat het horloge niet meer waterdicht is en ter reparatie moet worden ingestuurd. Ik heb dit een paar maanden geleden zelf gehad en mijn horloge is keurig onder garantie gerepareerd.

4 likes

Tsss, en het kwam zo geloofwaardig over in dat verhaal…

1 like

Gelukkig hebben anderen reeds opgehelderd dat je je vergiste, maar hier nog even 2 plaatjes van varianten die ik zou verkiezen boven de GSG9

6 likes

Ja, geweldig hè? In de handleiding zijn het een paar zinnen :joy:

Ik had hem nog in mijn telefoon staan.

3 likes

De ux is toch niet met een linkse kroon te krijgen zonder gsg9 logo, of vergis ik mij?

Edit: we zijn naast elkaar aan het praten. Jij praat over de EZM2 en ik over de UX onderaan.

Voor zover ik weet is de UX met kroon links inderdaad alleen verkrijgbaar met GSG9-tag. Of dat altijd zo is geweest, durf ik niet te zeggen. Een beetje verwarrend was het inderdaad. Ik nam aan dat je reageerde op mijn bericht dat uitsluitend betrekking had op de EZM2.
No worries. No one got hurt.

1 like

Ik ben zelf stiekem ook meer gecharmeerd van de niet gsgs9 versie :wink:
De rode datum en de plaatsing van de datum op de niet gsg9 versie vind ik zelf ook mooier. Maar de gsg9 versie vind ik wel bijzonder omdat dit volgens mij de eerste serie is en ook daadwerkelijk (maar dan zonder gsg9 logo zover ik kan nalezen) door de grenzschutsgruppe 9 gedragen is.
Zie hier een oud draadje op het forum:
40(!) Sinn EZM2 (GSG9-editie) te koop in Duitsland
Ik heb geen Manufactum versie trouwens.
Even terugkomend op de niet gsg9 versie: ik zou de mijne zo ruilen voor een 3H (en dan ook met de zwarte duikring) :slight_smile:
Maar toch erg blij met mijn nieuwe aanwinst!

6 likes

Check de pols. UX S; EZM2B Schwartz. Meneer is ofwel een Kampfschwimmer of een lid van de GsG9, beide onderdelen dragen de UX bij mijn weten.

2 likes

Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat de GSG9 een klok draagt waar letterlijk op staat wie ze zijn. Maar wellicht vergis ik me. Kan me voorstellen dat je deze hebt genomen toen je de kans kreeg, immers kun je ze niet meer bij Sinn bestellen.
Ik ben ook vooral blij voor je en vind het ook echt een mega horloge. Kan er niet zo goed tegen als iemand dolblij z’n NA laat zien en er dan van alles op wordt aangemerkt. Als ik die indruk heb gewekt verontschuldig ik mij daarvoor. Dat was geheel niet zo bedoeld. Sterker nog. Ik wou dat ik er een had.

4 likes

Als je de letters kan zien aan zijn pols, is het toch al te laat…

Misschien dat ze daarom ook voor de zondagskrijgers beschikbaar zijn, zo kunnen de echte rakkers het ontkennen.

2 likes

Je weet ook dat er een tijd was dat de UX nog niet bestond, en de GSG al wel? De ezm2 bestond al wel en het feit dat deze meneer op de foto een UX draagt wil niet zeggen dat de ezm2 nooit door de GSG is gedragen.

Ik wil echt al heel lang een EZM1. Een originele.
Ze gaan voor serieus geld tegenwoordig (ruim boven wat ik er aan uit wil geven), maar ooooh wat zijn ze cool!

7 likes

Dat zeg ik toch ook niet? :thinking: Obi wan stelde dat bij zijn weten de EZM 2 door hun gedragen werd, ik stel dat die bij hun opgevolgd werd door de EZM 2B, that’s all.

Is dat jouw Aston Martin DB Roger?
Of die van James? Roger over and out.:grin:

1 like

Om je outfit compleet te maken:

https://www.adidas.com/us/gsg-9.2-boots/807295.html

:joy:

2 likes