Sinn only (Deel 1)

Vandaag kwam, onverwacht snel, mijn bestelling binnen.

Meteen maar eens kijken.

Ziet er heel aardig uit om de pols.
Zo lijkt het.
De vreugde was van korte duur.
En wel hierom:

Een duidelijk zichtbare lijn in de AR coating. Het was geen vuil of kras. Echt heel vervelend, maar dit exemplaar gaat volgende week retour.
Daarna begint het nog langere wachten, want er zal, conform garantie regels, eerst gepoogd worden om dit te herstellen. Sinn kennende gaan ze dit ook goed oplossen, maar dan zijn we wel een aantal weken verder.
Balen.

4 likes

Ik wilde je een like geven, maar las toen de rest. Balen man!

2 likes

Positieve nieuws: het valt je direct op!
Als je dit na een week ofzo pas ziet moet je nog maar afwachten of ze dan niet zeggen “Tja, du hast im selbst gekrasst. Nuees glasschen, 100 euro!” maar dan in correct Duits. :wink:

Dat dus. Helaas kost dat inderdaad wel tijd, en dat is inderdaad “balen”. Nou ja, het is niet anders. Gelukkig heb je nog een mooie liggen.

1 like

Balen zeg maar prachtig horloge !
Gaan ze netjes oplossen natuurlijk :+1:

1 like

Heeft er al iemand ervaring met de ‘Faltschließe mit Bandlängen-Schnellverstellung’ voor de siliconenband van diverse modellen (U1 oa)

Ik had hem besteld maar weer afbesteld .
Vrij grove verstelling , een omgebogen plaatje haakt achter de inkepingen in de rubber die je normaal gebruikt om de band in te korten .
Je kunt er dacht ik drie standen kiezen in stappen van ongeveer 5 mm als ik me niet vergis .

1 like

Merci voor de info.
Weliswaar geen meerprijs voor de grote sluiting, standaard nu dacht ik toch , maar lijkt niet super dus volgens jou?
Heb je terug gestuurd nadat je de sluiting ontvangen had of op basis van nadere Sinn info de bestelling geannuleerd?

Nee nog voor verzenden geannuleerd omdat ik het horloge toch maar ging inruilen :rofl:.

1 like

Weet er iemand of er misschien een iets minder robuuste tool versie bestaat van de sinn rubberen band met deployant clasp?
Liefst eentje volledig polished.

Ik vraag dit omdat ik er eentje wil kopen voor mijn 104 maar omdat de 104 volledig gepolished is vloekt zo een brushed clasp wel erg.

:confounded:

1 like

Succes :wink:

2 likes

Wie heeft het antwoord. De Sinn 556 IB als je die nu nieuw besteld zit er dan een Sellita of ETA top grade uurwerk in?

2 likes

In mei van dit jaar kocht ik mijn 556 I MOP op de website van Sinn en deze heeft een sw200-1. In neem aan dat dat voor de blauwe niet anders zal zijn. Dat is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wou horen, Maar ik lees hier toch niet vaak een klacht over dit kaliber.
onderstaande link bespreekt dit punt. Maak jij een korte samenvatting?

De huidige productie aantallen hebben een Sellita staat op de website van Sinn.

Als je er een met een ETA wil hebben zou ik ze even mailen.

Wellicht hebben ze ze nog met een ETA op voorraad.

Inderdaad niet het antwoord wat ik wilde horen. Zat net ook te kijken op de site en in de pdf zag ik sw staan bij het uurwerk. Jammer, ga ze een mailtje doen ben benieuwd. Een SW uurwerk wil ik sowieso niet. Dat wordt dus zoeken naar een gedragen of hopen op goed nieuws van Sinn

Waarom zou je de rest van ons lekker maken met deze prachtige klok?? Oh ja, forum… :wink:

Dit vind ik zo’n prachtige duiker!!

2 likes

Het mooie van dit ding vind ik ook dat het er niet meteen uitziet als hardcore duiker, zoals bijvoorbeeld de U1.

Voorlopig nog wel een tijd wachten voordat ik hem echt kan dragen. Jammer genoeg kan hij nu niet mee op vakantie naar zee.

1 like

Dit soort wachten is altijd lang. Van Sinn mag je verwachten dat ze dit goed oplossen. Maar balen dat hij niet mee kan op vakantie.

1 like

Ik heb de kleine clasp er op. Die heb ik 2e hands geruild voor de grote. Die is wel wat minder mat dan de grote. Weet niet of het te zien is op deze foto.

2 likes

Mooie Sinn exemplaren in het blauwe gedeelte (schaamteloze hint). Vooral de koperen 356 met die bewerkte wijzerplaat is een snoepje :ok_hand:

1 like

Ik was vandaag even bij Sinn HQ
(Verslag volgt later)

Toch maar even gekeken naar de 556 en wat @Amice ervan vindt.
Het formaat is wel iets waar ik over moet denken. Een 41mm is het kleinste horloge wat ik heb (Sinn 104).

12 likes