Sinn only (Deel 1)

Sinn St Ty is van een vriend van me.
De 103 St Sa en de 144 St Sa heb ik verkocht, de 103 zou ik graag nog een keer in mijn collectie willen hebben.

8 likes

Tjonge zeg, mooi spul! :heart_eyes:

Kom niet verder dan dezeā€¦

10 likes

Heb het idee dat hierdoor de leesbaarheid van jouw wijzers boven de subdials beter is.
Klopt dat?

Nou, van mij hoef je ook niet veel verder, pracht klok!

1 like

Klopt, alleen de chronosecondenwijzer is nauwelijks te zien. Aangezien ik de chrono nooit gebruik maakt me dat niet uit :stuck_out_tongue: Voor het mooie hadden de wijzers iets dikker moeten zijn maar ik wil het wel origineel Sinn houden en die hebben ze niet.

Groeten
Rutger

Ziet er vet uit.
Kwestie van smaak, maar wat zou je gedacht hebben van een rode chrono secondenwijzer?:wink:

had dit mooie horloge onlangs in het verkoop topic staan. Maar hij blijftšŸ˜‰. Echt een mooi verfijnd klokje.

6 likes

Mooi en een prima grootte ook. Topding.

2 likes

Heerlijk die originele aansluitende, rubberen band. Wel met de kleine, en helaas matte, sluiting.

Groeten
Rutger

4 likes

Erg mooi zeg! En met een interessant verhaal ook, geloof ik. Precies weer ik het niet meer, maar had Sinn niet (tijdelijk) de rechten van dit model?

Nu nog ff uitzoeken hoe dat rekenen op een rekenliniaal ook alweer ging ā€¦ :slight_smile:

Thx, ben er ook heel blij mee.

In 1979 ging Breitling failliet en kocht Sinn de rechten op om dit model te maken (daarom ook geen hommage :wink:).

Uiteindelijk ging Breitling verder, en na wat gesoebat (justitieel) mocht Sinn deze door blijven maken, maar niet de naam ā€˜Navitimerā€™ gebruiken.

2 likes

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/032.jpg.html][/URL]

[URL=http://s499.photobucket.com/user/phj3/media/026.jpg.html][/URL]

Twee oudjes van mij. Een fijn merk is het.

10 likes

Sinds 2 weken een Sinn duo

De lug-to-lug afstand is wel bijna gelijk alleen de kastbreedte is net wat anders :wink:

11 likes

Topduo! Van harte en veel plezier er mee en van.

Groeten
Rutger

1 like

8 likes

Dilemma. Houden of verkopenā€¦??
http://i1256.photobucket.com/albums/ii488/lancewatch/Sinn/20160503_160003_zpsdqmq8ixa.jpg

Maar wat wil ik dan? Zoā€™n Hydro UX als in de post hierboven? Of een geheel zwarte met mil.groen rubber band lijkt me ook wel gaaf. Of toch maar houdenā€¦

5 likes

Wat ik echt supertof vind aan de Ux is dat de wijzers door de olievulling echt vlak onder het glas lijken te liggen.

De wijzerplaat blijft uit alle hoeken afleesbaar en geen datum venster te zien! Alleen een datumā€¦

Als je nog twijfelt,ā€¦ Hier zie je de Ux bounce!

Een nadeeltje is wel dat een batterijwissel alleen bij Sinn kan en uiteraard als onderdeel van een service. De kosten hiervoor zijn te overzien, alleenā€¦ Je bent em op dit moment 4 maanden kwijt voor dit klusje. De Batterij gaat zegt men zoā€™n 7 jaar mee.

6 likes

Ik vind de Hydro techniek geweldig, maar heb vanwege de ā€˜bounceā€™ besloten niet die kant op te gaan. Het zou mij persoonlijk enorm storen een secondewijzer die bij iedere tik ietsje terugvalt :anguished: Maar dat ben ik :wink:

Ik zag het pas toen ik las dat het zo was en het is wel heel subtiel. Ik vind het juist tof!

Edit-door het quartz uurwerkje is de ux ook wat platter dan de automaten in de U serie

1 like

:slight_smile: Zo zie je maar weer hoe smaken kunnen verschillenā€¦

1 like