Sinn only (Deel 1)

Ik heb nu ongeveer 3 weken een 104 I. Ik kwam van een 37mm seiko 5, dus was een beetje bang dat de 41mm van de Sinn te groot ging zijn. Ik ben 'm gaan bekijken in Duitsland, en was onmiddellijk overtuigd dat hij perfect is :slight_smile: Door de bezel draagt hij wat kleiner dan de afmeting doet vermoeden. Ik hou ongeveer dagelijks de nauwkeurigheid bij op een app en die verteld me dat hij +1,3s per dag loopt. Ik heb 'm bij Sinn zelf besteld uiteindelijk want de strap in de winkel was mā€™n ding niet.

2 likes

Hmm lastig! Ik ben juist een drager van 42-43mm horloges.

Ik ook. Best een brede pols hier :roll_eyes:

Vandaag binnen!
Geen blijver maar erg mooi!

8 likes

Zo mooi en nu al geen blijver?? :astonished:

Weet je nu al dat het geen blijver Is? :astonished:

Je hebt m pas net

Kreeg hem als inruil. Dacht eerst het is niks. Verkopen meteen. Eenmaal binnen was ik overdonderd maar maar dag dragen totaal geen klik. Nu moet ik wel bekennen dat ik geen flieger man ben hoor.

Ach ellende die hobby :joy:

1 like

Gewoon even een andere (leren) band zetten en wat uitproberen, ik denk dat deze je nog zal verbazen.

Ik ga morgen eens friemelen haha wie weet!

Erg mooie klok!

Mocht je de stalenband los willen verkopen hou ik mij aanbevolen :grin:

Ik heb het A model, maar dat is verder qua ervaringen niet relevant.

Hij valt ongeveer hetzelfde als een SubC, en mede doordat hij niet zo hoog is, en korte lugs heeft, valt hij ook mooi op een kleinere pols.
Afwerking is ook prima. Echt mooie horloges.

Qua nauwkeurigheid zijn mijn persoonlijke ervaringen niet al te goed. Na 2x lokaal te hebben laten reguleren, bleef hij rond de -30 seconden per dag zitten. Ik heb hem terug gestuurd naar Sinn, en vanaf dat ik hem terug kreeg loopt hij nu rond de -5 seconden per dag. Nog steeds niet wat ik heel leuk vindt.
Mijn onlangs gekochte Wempe loopt op + 0,2 seconden per dag, en mijn onlangs verkochte SubC liep ook altijd tussen 0 en +1 sec per dag, en daar wordt ik wel blij van.

Er zullen hele volksstammen zijn met Sinnā€™s die extreem goed lopen, maar daar hoor ik niet bij, en als ik ooit nog een Sinn zou kopen, dan alleen met ETA en niet meer met Sellita. Ik mag dan een maandagmorgen modelletje hebben getroffen, maar Sinn had het na insturen gerust iets beter kunnen doen, en desnoods het uurwerk kunnen vervangen. Ik had nl benadrukt dat ik een + afwijking wilde, en -5 sec/dag ( met uitschieters tot -10 s/dag) voldoet niet aan dat verzoek, en al vallen deze waarden binnen de norm, ik vind het niet geweldig voor een 3 wijzer horloge twv ā‚¬1350, die inmiddels in een 9 maanden vanaf nieuw al 3x open is geweest.
Maarrrrr, mooi zijn ze zeker !!

10 likes

Weer even aan het spelen.

24 likes

Mooi duo!

1 like

The black to the blue U1,
blue, i am your father!:rofl:

3 likes

Twee mooie horloges, al vind ik de wijzers van de zwarte persoonlijk wel mooier.

1 like

Ik heb vanavond een vintage achtige beads of rice band aan mijn 104 gezet.

Ik vind het wel geslaagd als afwisseling zo nu en dan.



Groeten,

Noel.

3 likes

Ik zou het even om de pols moeten zien

Nou jongens, kogel is door de spreekwoordelijke kerk. Ik mag eindelijk gefundeerd acteren op dit subforum. Gisteren een sinn 104 sa st i besteld. Zal er begin volgende week zijn.

6 likes

Cool. Ben benieuwd naar je ervaringen!

1 like

Niceā€¦prima keuze, en van harte :thumbsup:

1 like