Sinn only (Deel 1)

Wat @anon50762135EV zegt, precies dat!

1 like

6 likes

Ik ben geen expert, maar ik denk dat dat door de wind komt.

13 likes

Klinkt toch als kennis van zaken!

2 likes

Ik heb een probleem. Ik vind een horloge mooi en zou het willen. Niet omdat ik het nodig heb, maar omdat het gaaf is. Het gaat om een Sinn UX. Die vind ik mooi. Bruut. Tooltastic.

Echter, aangezien ik pas een 104 heb gekocht en voor mijn vrouw een 434 wil kopen voor haar verjaardag en ik nog op vakantie moet en nog zo wat van die dingen die fondsen vreten, is de eventuele aanschaf van een UX pas iets voor december als de bonus binnenkomt. (hopelijkā€¦)

Anyway, zijn er mensen met hands-on ervaring met de UX? Ik heb al wel de zoekfunctie gebruikt, maar er is toch al veel ouder leesvoer. De vorige UX-en hadden wat last van uitlijning van de wijzers, verkleuring, vormden luchtbelletjes en nog enkele eigenaardigheden. Sinn heeft wel wijzigingen doorgevoerd en ik ga er derhalve vanuit dat die minpuntjes zijn weggepoetst.

Echter, een recente ervaring zou goed zijn om te lezen. Hoe lang ben je dat apparaat kwijt bij een batterijwissel bijvoorbeeld? Een getegimenteerde versie, of niet? Hoe draagbaar zijn ze in de praktijk van alle dag, waarbij ik voornamelijk onder bureaus duik.
Het idee van dragen wanneer het uitkomt en er alles meer kunnen doen staat me wel aan.

Wie heeft twee centen?

1 like

Ik heb een UX gehad. Top klok maar uiteindelijk weggedaan omdat ik toch wat minder heb met quartz horloges. Bij mij was de secondewijzer goed uitgelijnd en geen bubbels oid. Ik heb nu een U1-T en vind deze toch een stukje mooier. Bauhaus stijl en smeeping second en de wijzerplaat plus wijzers liggen bijna tegen het glas aan. Uiteindelijk zul jezelf moeten kiezen voor een UX of een andere klok. Laat je mening niet teveel van anderen afhangen. Kortom UX is een topklok :wink:

1 like

Mijn UX heeft gelukkig nog nooit last gehad van de luchtbel. Secondwijzer heeft (door de olie in de kast) inderdaad niet altijd perfecte uitlijning en bounced terug. Maar dit hoort echt bij de techniek.
Tophorloge, mede door de grote kijkhoek en de no-nonsense uitstraling en uitvoering.

1 like

Eens voor wat betreft Quartz in algemene zin, maar bij dit horloge hoort het/moet het.

De U1 doet het voor mij niet en dat komt door de lego wijzers. Dat is een kwestie van smaak. Doet niets af aan het horloge op zich. Sterker nog, met andere wijzers had ik hem waarschijnlijk allang gehad.

2 likes

Inderdaad een kwestie van smaak. Ik vind de wijzers van de U1 echt Da Bomb.
De specs van de UX zijn erg indrukwekkend.

Ik heb geen UX, wel een getegimenteerde Sinn.

Ik zou eigenlijk geen andere versie van Sinn willen, dat extra sterke metaal geeft je een geruststellend gevoel dat hij alles kan hebben.
Enkel Damasko met zijn ice hardened steel staat er boven qua tool watch, maar dan zonder quartz.

Let wel, na verloop van tijd krijg je ook deukjes en lichte sporen aan het oppervlak.

Zoā€™n 6 weken

Die schijnen te verdwijnen als je het horloge gebruikt en dus beweegt. Daarbij vind ik die bubbel wel een aardige herinnering aan het stukje techniek om je pols.

Zou je een vorige generatie ux wel zien zitten als die de genoemde minpuntjes niet heeft? Er is een forumlid dat de zijne al (heeeeel) lang kwijt wil aan een aardige prijs.

Brrrā€¦ :tired_face: maarā€¦

Zeker!

Heb een UXS gehad. Dus volledig zwart. Erg tof in gebruik en fantastisch dat je je horloge nagenoeg plat kunt leggen en toch de tijd kunt zien. Supermakkelijk, maar helaas toch te weinig tijd om de pols gekregen.

Maar nieuw wel een hele flinke prijs helaas. Tweedehands rond de ā‚¬ 1400,- als realistische prijs.

Hartelijk dank voor de input tot zover.

Horloge staat op mijn verlanglijstje met stip bovenaan op dit moment.
Kan veranderen uiteraard, want het is nog lang geen december. :grinning:

Zo nou mag ik hier ok officieel komen :grin:

27 likes

Goede keuze!

Ben heel benieuwd naar de accuratesse over enige tijd.

ik ook:)

Top! :+1:

1 like

Ik ook, tot nu toe loopt ie heel netjes, moet er wel bijzeggen dat ik geen nauwkeurigheidsjunkie ben. Mechanische horloges gaan nu eenmaal uit de pas lopen.

Voor degene die de nieuwe modellen van Sinn ,gepresenteerd op Baselworld, net gemist hebbenā€¦ hier een kleine impressie van 4 nieuwe modellen ,fotoā€™s geplukt van Facebook.

Vlnr: 103 SA B E, 936 , 836 & 910 SRS

7 likes

De 936 en vooral de 910 vind ik zeker mooi.