Sinn only (Deel 1)

Wow… Ben heel benieuwd naar de NA met de foto’s…

Sow! Je laat er geen gras over groeien, héél fraai. :ok_hand:
Ook ik ben benieuwd hoe 't er in het uit ziet als je hem hebt. Veel plezier alvast met de voorpret.

Gaaf! Van harte. Zeer benieuwd naar je foto’s tzt…

1 like

Ik was zojuist toevallig even door de catalogus aan t bladeren en heb er ook even kwijlend naar gekeken. Prachtig

2 likes

8 likes

Dat doen ze toch wel erg netjes bij Sinn, qua verpakking enzo… :ok_hand:
Ben benieuwd hoe deze band staat. Kom maar door met de foto’s!

1 like

Vanavond of anders morgen :+1:

3 likes

Hier weer terug op Schwartzes Silicon, na een zomer op koel Stahl

#herbst ist wieder da

6 likes

Inderdaad. Het ziet er bijzonder fraai uit

Zijn je armen niet meer bruin genoeg geweest voor wit rubber? :wink:

2 likes

Haha juist gezien, Jack … ben bang dat ik dat level van bruin niet ga halen, maar hij is lekker om achter de hand te hebben voor het geval dat​:joy::+1:

1 like

Goed, ik aan de slag om de band op mijn Sinn 104 te zetten. 15 min bezig geweest maar ik krijg de band niet vast. Ik hoor geen klik. Maakt niet uit hoe ik het probeer.

Nu zie ik op de end links “103” staan. Ik heb dus de 104. Weet iemand of dit iets uit maakt? Of is het dezelfde kast? Grrrr.

Ook de meegeleverde pennetjes zijn iets dunner en iets langer als de pennetjes die bij de originele lederen band zaten. Vreemd.

Help?

Wat staat er op de bestelbon dan?

Je zou de pennen even kunnen testen zonder de band c.q. de endlinks er aan te knopen. Of ze dan wel ‘klikken’ in de gaatjes.

Bij mijn stalen band zaten ook iets andere pennen, heb ook bij een nabestelling vanuit Sinn wel eens twee verschillende pennen ontvangen waarbij op het ene zakje stond "Stahl’ en de ander “Leder”. Verschil was zichtbaar trouwens het ontbreken van een ‘schouder’ aan de stalenband pennen. Waren wel beide voor een 22mm kastaanzet.

EDIT: Zonder ‘schouder’ werkt natuurlijk alleen bij doorgeboorde kasten, zoals mijn 857. Anders krijg je ze nooit meer los.

2 likes

Probeer eens met oude push pins dan

Edit: het endlinkje past wel goed tussen de lugs?

1 like

Gedaan maar ook geen klik, lijkt net of ik 1 mm te kort kom om het in de lugholes te laten vallen. Los (dus zonder band) vallen ze er allebei in.

þ

Kennelijk zijn deze endlinks toch niet lekker uitgelijnd met de kast?! Ik geef het op, …kan in dit geval ook niets zinnigs zeggen over nummers irl. het type horloge. Zou als ik jou was er toch maar even een mailtje aan wijden voordat je de kast beschadigd. Van de ‘Sinn Kundendienst’ heb je meestal binnen 24h een keurig antwoord op dit soort vragen.

1 like

Thnx, mail is gestuurd. Maakt niet uit welke pen ik gebruik, de end link blijft niet vast zitten.

Ik denk toch een miniem verschil in kasten tussen de 103 en 104. Dan zou ik de verkeerde band of end links moeten hebben.

2 likes

Zouden ze bij Classic Watch ook moeten weten denk ik. Even afwachten maar, ben benieuwd!

1 like