Sinn only (Deel 1)

Hieronder het antwoord van de AD:

The bracelet is correct but the lug links are from the Sinn 103 in 20 mm. We checked in the factory where the mistake happened and the factory has a supply problem with the 104 lug links up to November.

We can offer you 2 options:

  1. you order the Sinn 104 fine link bracelet with is a + of 100 €, this version is on stock and you send us the 2-link bracelet back to us
  2. or you wait up to November and we send you the correct 104 lug links

Ik kies optie 2 en we gaan wachten tot November…mocht er iemand een band willen bestellen, weet dan dat er problemen zijn met end links en wellicht in meerdere series.

De AD is heel correct dus dit is een gevalletje overmacht. Als goedmaker voor de “pech” stuurt hij mij een leren band op.

4 likes

Balen zeg. Nou ja, over een paar weken is het november. Ik zag de eerste pepernoten al in 't schap, dus december komt er ook weer aan… :sunglasses:

Netjes! :ok_hand:

1 like

Wist niet dat het een originele Sinn band zou zijn dus ook met een nieuwe gesp :heart_eyes:


5 likes

Heeft er in dit topic iemand ervaring met het verwijderen van de AR coating? (556i). De coating is nog goed bij mij, maar vlekt wel snel. Als ik het goed heb gelezen is het vlekken stukken minder zonder de AR ?

Zijn er hier mensen met een finanzplatzuhr?

Lijkt mij een erg mooi horloge maar je ziet ze heel weinig. Zowel op fora als de 2e hands markt.

Hij oogt vrij dik maar dat kan ook zo lijken door de relatief kleine diameter van 38,5mm

Daarnaast is hij stevig aan de prijs voor een horloge met een redelijk standaard uurwerkje. Komt wel in een mooie doos met staal en leren band maar toch…

Wordt misschien toch een keer een tripje Duitsland om te gaan kijken.

@SCHERPRIJDER, kom er maar in! Had jij niet een 6066?

Klopt ik heb er 1. Het heeft een Jaquet 5900 uurwerk. Heel apart horloge met 3 tijdzone’s en een wekker functie. Hele mooie diepzwarte wijzerplaat. Maar ja ben ook een Sinn fanaat. Al kijk ik de laatste tijd ook naar een DJ voor erbij. Had ik vroeger n.l. ook.

1 like

Dacht dat ik de enige was met die afwijking… :rofl:

heb het gevoel dat dat bij mij ook langzaam begint te komen. Weet niet of dat een goed teken is of dat ik me zorgen moet gaan maken.

Die 6000 binnenkort maar is een keer in het echt zien te bewonderen. Wordt vervolgd!

1 like

Maar waarom zijn jullie ook Sinn fanaat. Heeft dat een speciale reden? Bij mij is het ontwerp, de supermooie afwerking de reden. Maar vooral hun vaak beperkte oplage voor b.v. een speciale eenheid. Zoals duikers( Sinn hydro), piloten(div. Modellen) , noordpool expediteurs (Sinn 203 arktis, U1white), luchtvaart maatschappij (Sinn gargo ), brandweer etc. Kennen jullie trouwens ook de prachtige documentatie boeken?

1 like

Voor mij geldt vooral de prijs/kwaliteit, die vind ik echt top en wat dat aangaat deel ik je mening over de afwerking en het ontwerp. Ik vind het ook leuk dat je Sinn niet op iedere hoek van de straat tegenkomt, het is - in Nederland - geen mainstream merk. Verder vind ik al het technische marketing geneuzel ook leuk, het geeft je toch een soort van gevoel dat er is nagedacht over alle functie(s) en de professionele context waarin het horloge gebruikt zou kunnen worden. Of dat ook zo is, betwijfel ik wel eens want Sinn heeft zich in de jaren wel echt ontwikkeld tot een consumentenmerk. In Duitsland zijn ze bijvoorbeeld de grootste in de categorie tot 5000 euro.

Ik heb nu de 857 UTC TESTAF LH Cargo en heb de 240 St gehad. Op mijn wensenlijst staat nog een 140 St of de 144 St DIAPAL, een EZM13 en misschien nog eens een 910. Moet alleen Gaston nog even langskomen… :wink:

Bedoel je de catalogus? Ja, die heb ik van de afgelopen jaren liggen. Overigens worden die op aanvraag toegestuurd en/of kun je de laatste versie als PDF downloaden via deze pagina.

1 like

Ja erg fraai niet die catalogus. Persoonlijk vindt ik het meer een boekwerk. Ken ook niet gauw een merk met zo’n uitgebreide catalogus. Ik heb ze allemaal vanaf 2002 incl. de speciale jubileum uitgaven. Misschien een idee om er een HF horloge van te laten maken met gelimiteerd aantal. :wink: . Zal wel te duur worden.

1 like

En ja die Testaf uitvoeringen zijn erg fraai. Maar je zei “had”. Heb je deze Sinn’s niet meer? Had vroeger Omega’s maar Sinn onderscheidt zich veel meer en mede ook daarom gaver. Heb nog wel wat Omega’s, maar meer Sinn horloges. Post ze wel eens op “wat dragen wij vandaag” . Heb er dacht ik nu 6 geplaatst. Zal de komende tijd er nog meer opzetten. Kun je zien welke ik heb. Leuk trouwens om een mede Sinn liefhebber hier te spreken. Gr.

1 like

Ik kom pas te weten dat er een limited is, als ze al zijn uitverkocht.:disappointed:
Waar halen jullie de info vandaan, toch niet uit de catalogus.

Ik spreek niet persé voor Sinn, maar veel merken posten zo’n aankondiging op hun sociale media bv Instagram ( de Speedy Tuesday editie heb ik daar gespot vrijwel onmiddellijk na de aankondiging)

Nee niet uit de catalogus. Ik koop al mijn horloges altijd 2e hands. En nagenoeg altijd als nieuw en compleet incl. binnen en buitenbox + papieren. Zo ook dus de limited editions van Sinn in dit geval. Het is een kwestie van goed opsporen op het net en er snel bij zijn.

De 240 St heb ik niet meer. Ik heb er nu dus nog maar eentje, maar zoals je hebt kunnen lezen kan dat zo maar veranderen… :wink:

Een goed plan👍

Ik ben as we speak bezig mijn sinn 104 st sa i van begin 2018 op het blauwe gedeelte te zetten. Het liefste heb ik dat hij naar een echte sinner gaat dus bij deze de vooraankondiging!

Staan regelmatig op het internet. En krijg je daar dan later geen spijt van als Sinn liefhebber? Of zoek je een ander model Sinn.