Sinn only (Deel 1)

Erg mooi horloge, staat ook goed op die band. Is het een standaard Sinn band?

Is een Hirsch Mariner (ook watervast), zoals bekend een zeer soepele band. Betreft mijn Sinn 857UTC, daar zit de Hirsch op. Verkeerd begrepen, was voor AB64 bedoeld:grinning:

1 like

Dank, ga hem eens Googlen, heb daar wellicht ook nog wel een kandidaat voor. :slight_smile:

[edit]
Haha, okay, wacht ik nog even het bericht van @AB64 af.
Jouw horloge is overigens ook erg mooi en die band staat hem prima!
[/edit]

2 likes

Dankjewel, is geen originele band maar deze:


Heb er wel een orginele Sinn vlindersluiting op gezet.
Vind hem ook goed staan, hij zit comfortabel en gelukkig hou ik van vanille…:wink:

1 like

Mooie SInn! Dit model zie je niet zo vaak. Staat inderdaad ook erg goed op donkerbruin leer (deze Hirsch in ieder geval).

2 likes

Dank je!
Geniet er van.

…ik doe even met je mee! UTC all the way :sunglasses:

12 likes

3 likes

UTC is -1 hoor… :rofl: :joy:

Ps Mooie uitvoering!

Dat kan zo gebruikt worden, maar dat hoeft niet. Is momenteel gewoon een hulp om te zien wanneer mijn datum verspringt als men horloge stilgevallen is.

1 like

Maak maar een grappie hoor, ook bij @Mywatch staat ‘ie op NL tijd zag ik. :sunglasses:

Ik gebruik zelf de tweede tijdzone alleen als ik in een andere tijdzone zit, als ik in NL ben zet ik ‘m eigenlijk ‘gewoon’ op GMT/UTC/ZULU of hoe men het ook noemen wel.

2 likes

Dan kan ik niet achterblijven natuurlijk!! :heart_eyes:

En in het donker: :sunglasses:

11 likes

Sinn 556 Jubiläum:



is tevens te koop

1 like

Echt een prachtig horloge, begint wel een beetje zielig te worden dat constant lopen pluggen.

10 likes

Dat is het al lang. Bijna ieder topic weer. :roll_eyes:

2 likes

Mijn oog was op een 556 i op staal, maar hoe meer ik de
103 zie, hoe meer ik neig.
Zo zie je maar, horloges en “budget” zijn soms lastig te combineren.
De 103 vult mogelijk gelijk een sluimerende speedy gemis gevoel op.

De vragen: plexi of saffier ?
Nieuw ?
Uhrenforum ?

Hebben jullie tips ? Graag treed ik toe tot dit exclusief gedeelte van het HF

2 likes

Ik zou sexy plexi doen, gewoon omdat het kan! Sinn is geen merk waar je bijzonder veel op afschrijft. Ik zou daarom bij een Sinn AD naar binnen stappen en er een beetje korting afkletsen en ‘m daar nieuw kopen. Oh wacht, dat laatste heb ik al ‘s gedaan. :wink:

Goeie ervaringen met/bij Juwelier Roberto (Essen, Duitsland). Die hebben best veel op voorraad en redelijk dichtbij NL. Er zijn in NL geen geautoriseerde Sinn dealers.

4 likes

@mr_brakke

De 103 st met plexiglas is erg cool met die zwarte friction bezel, maar een 103 st sa met saffier en screw down pushers is ook leuk natuurlijk.

Uhrforum is inderdaad een goede plek om een 103 te scoren. een oudere 103 st sa met lume pip in plaats van de lumed triangle op de bezel moet te vinden zijn voor een schappelijke prijs.

Ik heb de oude 103 st sa (met lume pip) gehad en ik vind het nog steeds een erg gaaf horloge.

Er staan een paar gebruikte 103 st sa (oudere versies met lume pip) op Chrono24 maar door de groeiende chrono hype van de laatste jaren zijn die mijns inziens niet echt schappelijk geprijsd. En voor die paar honderd euro verschil zou ik een nieuwe kopen met de lumed triangle omdat de leeftijd van die oudere 103 st sa’s moeilijk te achterhalen zijn, wie weet koop je een 103 uit de late jaren 90 voor te veel geld, en zit je aan een servicebeurt vrij snel na aanschaf.

Groeten,

Noel.

2 likes

Nieuwe aanwinst, een 20 jaar oude 144 GMT Ti vandaag :ok_hand:

25 likes
14 likes