Sinn only (Deel 1)

Ligt aan je definitie van “überduiker”, de U1 is gewoon DE duiker bij Sinn, maar natuurlijk zijn er ook andere en duurdere met betere spec’s.
Kwam hier laatst nog zo’n Japanse special voor, ik dacht iets van, Eur 5000,- voorbij; misschien iets voor jou dan? :wink:

3 likes

UX kan dieper, maar kan minder goed tegen koude dan de U2. Bij de U1 kan ik nog geen koudespecificatie vinden.

Je vroeg toch naar de uber duiker. Duidelijk de U1 :sunglasses:

Is dat niet meer de Ur duiker van Sinn?

Ik vind hem vooral zo mooi omdat hij zo lelijk is :joy: Die domme LEGO wijzers, simpele kast, saaie wijzerplaat en toch zo ontzettend vet :sunglasses:

4 likes

1 nadeel, geen micro-adjustment in de gesp.

Ik haat dat en begrijp niet dat merken zoals Omega en ook Sinn dat nog steeds niet standaard op ieder model aanbieden.

Voor de rest, prachtig horloge deze 104.

Uberduiker was de EZM1, welke al jaren niet meer in productie is. Goeie tweede is de EZM3, en die is nog wel te krijgen. Alle U modellen zijn ook gaaf maar van latere tijd waarbij Sinn meeging in groot, groter, grootst.

Groeten
Rutger

1 like

Dat is juist. Mijn Speedmaster mk2 heeft het wel, mijn Seamaster 300 niet.

Het formaat van die kast past idd beter bij me. Ik heb een voorkeur voor kasten in de range 39-42 mm.

Klopt dat is wel een nadeel. Maar hij is alweer geflipperd :sweat_smile:

1 like

Zoiets

4 likes

ZO jammer dat er geen saffier op de Marinemaster is aangebracht. Is voor mij een no-go

Helaas want wauww wat een klok!!

Je moet echt ontzettend goed je best doen om het glas te beschadigen op de MM. Dan moet je hem haast als haaks in de punt van de tafel slaan.

En het schijnt dat het hardlex glas van de Seiko beter bestand is tegen barsten dan saffier. Wat dan weer wat krasvaster is.

11 likes

Kan me niet indenken dat deze nog niet gemaakt is, maar toch… gewoon omdat het zaterdag is…

1 like

Mijn nieuwe aanwinst !

16 likes

8 likes

Dat doe ik op feestjes na de vijfde Gulden Draak regelmatig.

De Sinn 103 St Ar Diapal, een mond vol. Draag hem normaal op staal, maar nu even deze rubberen Zuludiver strap van Bonetto.
Wat vinden jullie van die combi?

6 likes