Slaaphorloge?

marnix_moed Schreef:

Om te voorkomen dat m’n automaatje

stilvalt, draag ik em 's avonds en 's nachts.

Daarvoor zou ik langer dan 48 uur aaneengesloten moeten slapen voordat hij stilvalt…

2 likes

guuswatch Schreef:

Beste slaapdozen,
Zoals het dragen van een gsm in je linkerborstzak
van je overhemd of polo slecht is voor je hart
(straling), schijnt dit met je horloge 24 uur om
je linkerpols ook niet goed te zijn.
Lach er maar mee, deskundigen hebben en vooral
over de gsm al bewijzen van.
Slaap zacht
Guus

Heh heh, daarom draag ik em circa 12 uur links en 12 om de rechterpols.

Enneh, een horloge is wel een stukkie anders dan een telefoon. De meeste horloges geven weinig straling af. Tenzij je de (on)gelukkige eigenaar bent van een ouwe Panerai Radiomir ofzo.

1 like

leeuwentemmer Schreef:

marnix_moed Schreef:


Om te voorkomen dat m’n automaatje

stilvalt, draag ik em 's avonds en 's nachts.

Daarvoor zou ik langer dan 48 uur aaneengesloten
moeten slapen voordat hij stilvalt…

Tja, op sommige dan ben ik zooo lui…
:wink:

Nee, kijk, als je een automaat alleen 's avonds draagt dan windt ie mogelijk niet genoeg op voor 40-48 uur. Aangezien ik 's avonds nu niet bepaalt hyper-actief ben (boekje lezen, eten, TV kijken, beetje op horlogeforum rondhangen, en natuurlijk slapen), halen mijn horloges de 48 uur niet. Niet dat het erg is dat ie stilstaat, maar liever heb ik dat niet. Vooral nu ik net bezig ben om te kijken hoeveel ie afwijkt per maand.

M’n schoonvader (dik in de 80) slaapt ook altijd met z’n horloge om de pols, dus je kan er echt oud mee worden.
Overigens: hij heeft geen horloge ‘tik’:smiley:

Als het toekomstige vrouwtje ook mee wilt werken, zal ik dus net als jouw opa oud worden. Misschien draagt het dragen van een horloge 's avonds wel bij aan een hoge leeftijd.
:wink:

guuswatch Schreef:

Beste slaapdozen,
Zoals het dragen van een gsm in je linkerborstzak
van je overhemd of polo slecht is voor je hart
(straling), schijnt dit met je horloge 24 uur om
je linkerpols ook niet goed te zijn.
Lach er maar mee, deskundigen hebben en vooral
over de gsm al bewijzen van.
Slaap zacht
Guus

Ik ben erg benieuwd naar die bevindingen van deskundigen. De TU heeft meen ik vorig jaar geen enkel verband tussen de straling van telefoons en kwalen kunnen constateren.

1 like

Vroeger sliep ik altijd met een quartz (en mijn vrouw natuurlijk :D), omdat ik dacht dat het niet goed was voor een automaat om 'm 24/7 te dragen.

Ik heb dit ooit eens in een instructieboekje gelezen, zelfs met de uitleg dat het horloge moest rusten op de kroon :S (volgens mij was dit bij een Orient).

Tja, op sommige dan ben ik zooo lui…
:wink:

Sommige dagen moest het natuurlijk zijn

Marco-T Schreef:

Vroeger sliep ik altijd met een quartz (en mijn
vrouw natuurlijk :D), omdat ik dacht dat het niet
goed was voor een automaat om 'm 24/7 te dragen.

Ik heb dit ooit eens in een instructieboekje
gelezen, zelfs met de uitleg dat het horloge moest
rusten op de kroon :S (volgens mij was dit bij een
Orient).

Dus jouw Orient heeft ook z’n nachtrust nodig?
:wink:

Ik zou niet weten waarom het niet goed zou zijn voor een automaat om em 24/7 te dragen. Hooguit dat ie gemiddeld wat warmer is, doordat ie de hele tijd om je pols zit. En zo de olie sneller droog zou kunnen worden. Maar zouden de moderne olien hier niet al tegen kunnen?

En ik dacht op de kroon rusten iets te maken had de nauwkeurigheid? In die positie (net zoals ie om je pols zou hangen) is het horloge dacht ik het meest nauwkeurig afgesteld of heeft minste last van wrijving.

Tussen de lakens is het een zeer stoffige omgeving en vandaar slaap ik altijd zonder horloge.
Zelf waterdichte horloges krijgen stof binnen, ongelooflijk maar waar.
Bij stofdichte kasten kan je soms een halve matras uithalen :smiley: (bij wijze van spreken natuurlijk).
Een stoffige omgeving is voor de mens ook ongezond, dus… wij zijn toch fraeks hé :wink:

En met een 45mm om de pols en dan een stevige vrijpartij…vrouwtje toch…

Freddy Schreef:

Tussen de lakens is het een zeer stoffige omgeving
en vandaar slaap ik altijd zonder horloge.
Zelf waterdichte horloges krijgen stof binnen,
ongelooflijk maar waar.
Bij stofdichte kasten kan je soms een halve matras
uithalen :smiley: (bij wijze van spreken natuurlijk).

Wow, dat is wel vreemd. Ik kan dat wel snappen bij sommige spatwaterdichte horloges. Maar een duikershorloge moet toch wel zodanig goed zijn afgesloten dat er praktisch geen stof binnen kan komen?

Ik heb niet gesproken van een duikhorloge. Kan natuurlijk ook als ze niet meer dicht is. De mensen dragen hun horloges tot soms “de stukken” er af vallen. Kroon zo fel afgesleten dat alleen een stukje kroon overblijft.
Ik heb al langs dichtingen van een glas, of bodem of kroon, stofsporen gevonden bij gewoon waterdichte horloges. Het minste dat een dichting niet meer perfect sluit, kan er stof door.

Freddy Schreef:

Ik heb niet gesproken van een duikhorloge. Kan
natuurlijk ook als ze niet meer dicht is. De
mensen dragen hun horloges tot soms "de stukken"
er af vallen. Kroon zo fel afgesleten dat alleen
een stukje kroon overblijft.
Ik heb al langs dichtingen van een glas, of bodem
of kroon, stofsporen gevonden bij gewoon
waterdichte horloges. Het minste dat een dichting
niet meer perfect sluit, kan er stof door.

Daar kan ik me wat bij voorstellen. Tja, versleten horloges kunnen inderdaad gebreken vertonen, als pakkingen en afgesleten kronen.

Mijn Seiko Monster black hoeft ongeveer 1 a 2 keer in de maand even open om een paar minuutjes en de datum bij te stellen. Die gaat al een tijdje mee en zag er vrij stof-vrij uit. Ik heb geen professionele loepen-set en heb niet hele goeie ogen, met met een simpel loepje zag het er nog netjes uit. Beetje droog misschien.

Nachtkastje!

Ik slaap ligt dus als ik mijzelf omdraai lazer ik uit bed door de bewegingen van de rotor:D

Op het nachtkastje dus:z

Aviator

Sommigen hebben het al aangegeven, maar heb je een horloge waarmee je telkens naar bed gaat? Euh, dat kwam er niet helemaal goed uit…

Heb je een horloge die je altijd om doet wanneer je gaat slapen?

Ik slaap ook altijd met m’n horloge, weet niet beter.
Weet alleen niet of mijn vrouw blij is met deze die ik binnenkort krijg,zal ze me wel steeds wakker schudden om te vragen of ik het licht uit wil doen:D

gr Ron

Freddy schreef:
En met een 45mm om de pols en dan een stevige vrijpartij…vrouwtje toch…

Rubbertje omheen doen?:smiley:

gr Ron

bikerplus Schreef:

Ik slaap ook altijd met m’n horloge, weet niet
beter.
Weet alleen niet of mijn vrouw blij is met deze
die ik binnenkort krijg,zal ze me wel steeds
wakker schudden om te vragen of ik het licht uit
wil doen:D

http://i266.photobucket.com/albums/ii246/bikerplus
/illumination.jpg

gr Ron

LOL

Dat gaat bij deze de komende tientallen jaren niet!
:smiley:

bikerplus Schreef:

Freddy schreef:
En met een 45mm om de pols en dan een stevige
vrijpartij…vrouwtje toch…

Rubbertje omheen doen?:smiley:

gr Ron

Euh, die G-shocks hebben dat al.
Ideale horloges voor allerhande sporten.