SLOTJE: Omega 2445 bumper automaat 18k uit 1947

Hierbij een 18k massief gouden Omega Bumper met een bijzonder verhaal.

Deze Omega komt van de kleinzoon van de oorspronkelijke eigenaar. Hij kreeg hem toen hij 25 jaar in dienst was bij Ford Nederland te Amsterdam. Dit is ook te zien aan de gravure aan de achterkant.

Het is een volledig originele 18k gouden Omega met het prachtige automatische 28.10 Omega Bumper uurwerk. Het serienummer dateert het horloge naar 1947 maar hij is dus aan de eigenaar gegeven in 1949.

De kast heeft mooie fancy lugs en de wijzerplaat heeft een opgelegd Omega logo en mooie uren en minuten markers. De wijzerplaat heeft wel wat kleine plekjes maar dit is absoluut niet storend.

Originele kroon met logo

De kast is 33mm, maar draagt groter door de dikte (11mm) en 39mm van lug tot lug.

Het horloge is nagekeken en heeft een amplitude van boven de 300 graden! Het loopt dan ook zeer goed en ziet er optisch ook prachtig uit, ook het uurwerk!

Referentie: ref. 2445

Leeftijd: Productie 1947 / geleverd 1949

Materiaal: 18K - 0.750

Conditie: Nette, vintage conditie

Het horloge komt met originele tijd correcte doosje en universele leren band (aan vervanging toe).

Vraagprijs: €795

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

13 likes

Een aantal voorstellen en geĂŻnteresseerd maar ook hier nog geen deal.

745 euro dan!

695 euro! Volgouden kast

1 like

Slotje graag, bedankt voor de ruimte.

Verkocht elders