Slotje: Omega Constellation C-shape; blauw; fluted

Bauhaus gaat zijn collectie de komende tijd een beetje uitdunnen.
7 blauwe horloges is teveel, zelfs voor mij. En 3 Constellations ook.
Daarom mag één van mijn Constellations nu het nest verlaten.

Merk en type: Omega Constellation, ref. 168.0057
Diameter: Circa 35mm
Leeftijd: Circa 1972
Uurwerk: Omega cal. 1021 (chronometer, automatisch)
Dit uurwerk heeft een “stop seconds” mechanisme.

Conditie: Het horloge verkeert in een prima vintage staat. Het horloge loopt keurig en kast en wijzerplaat zijn zo goed als perfect. Kleine haarlijntjes op deksel en kast. Het enige echt noemenswaardige is dat een aantal dagaanduidingen een klein beetje inkt missen. Zie de laatste foto als voorbeeld. De nauwkeurigheid en gangreserve heb ik zelf niet gecontroleerd, maar bij het dragen is mij niets opgevallen.

Het horloge komt op een originele en zeer fraaie Omega “Brick” band met bijpassende end links.
Deze band heb ik hier ook op het forum gekocht afgelopen jaar.
Deze is professioneel gepolijst geweest in 2017/2018.
Er zit wel wat speling tussen de endlinks en de kast.
Maar iemand die handig is kan dit waarschijnlijk zelf verhelpen (heb ik niet geprobeerd).
Daarnaast heeft de band stretch, maar niet storend tijdens het dragen.

De prijs: Ik wil er 1.199,- euro voor hebben plus eventuele verzendkosten. Dat is precies budgetneutraal: Voor het horloge heb ik hier op het forum 999,- betaald en voor de band 200,-.). Live afspreken kan ook, in bijvoorbeeld Dordrecht / Breda / Bergen op Zoom / Gent.

N.b. geen (in)ruil dit keer; ik wil geld vrijmaken voor andere mooie projecten.

Bij AWCO staat overigens precies dezelfde te koop voor 2.350,-; bijna het dubbele:

n.b. dit is een privéverkoop, daarom geen recht van retour of recht op garantie.

33 likes

Omhoog …

N.b. Deze mooie Connie heb ik gecontroleerd op nauwkeurigheid. Ze loopt circa 7 seconden achter per dag. Voorlopig lijkt een service mij niet nodig.

2 likes

Omhoog en prijs naar 999,- euro als je ‘m koopt zonder de stalen Omega band. Ik doe er dan een (gebruikt) zwart leren bandje op met lugmaat 19mm. Dan ziet ‘ie er zo uit:

De band is daarna voor anderen los te koop voor 199,- euro.

Als ‘ie nu niet verkoopt zet ik ‘m ook op Uhrforum. Dat ging de vorige keer daar supersnel met m’n Omega Chronostop (verkocht binnen 1 uur). Dus…;
Wie zorgt dat deze fraaie Omega in NL blijft :wink:?

3 likes

De Bricks band is inmiddels verkocht aan @chung888, die er precies zo 1 zocht.

Head only (op een oud bandje) zakt de prijs nog iets naar 950,- euro. Vind maar eens een Connie met fluted bezel in goede staat van een betrouwbare verkoper voor minder …

Verder nog even gecontroleerd: alleen 1 dagaanduiding mist een beetje inkt; de andere dagen en data zijn prima:

9 likes

Up, wel interesse maar nog geen deal.

1 like

Gereserveerd voor een week voor een forumlid die zo de tijd krijgt om eerst een eigen horloge te verkopen.

3 likes

Het betreffende forumlid heeft de middelen nog niet kunnen vrijmaken.

Dus weer beschikbaar!

Prijs blijft scherp:
950,- euro inclusief verzekerde verzending.

Ook deze Connie krijgt een laatste up.

Ruilvoorstellen zijn welkom, maar ik ben zeer kritisch.

1 like

Toch maar weer even onder de aandacht.

4 likes

Deze Conny gaat uit de verkoop en blijft (voorlopig) in de collectie.

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.