Slotje Rolex 1675 GMT MASTER 1964 PCG CASE

Beste mensen,

Door privé redenen te koop uit privé collectie.

Rolex GMT MASTER
Rolex 1675

Specificaties

CASE:
Pointed crown guard PCG case
40 mm
Tritium dial & hands
Automatic 1570 cal
Plexiglas super dome non cyclope
Silver Date disk
GMT functie
Leeftijd 1964
20 mm lugs
Faded Pepsi lunette
Caseback IV 64
1675 case ( leesbaar met loep )

Serienummer wornout door oude band!

Bracelet

Folded oyster
Ref 7836
Endlinks 380
Non stamped flat clasp

Enkele jaren geleden kocht ik deze 1675 uit een erfenis. De 1675 was in slechte staat en had liefde nodig. De bedoeling was het horloge op te sturen naar Rolex voor een make over, maar door de wornout serial en de angst voor service parts heb ik besloten het anders aan te pakken.

1. Uurwerk laten servicen 3 jaar geleden

2. Tijd conform zeldzame folded Oyster 7836/380 in zeer goede staat gekocht.

3. Glas vervangen door een super domed non cyclope, voor optimaal zicht op de dial.

4. Lunette vervangen voor een dial & hands conform faded Pepsi

5. Luminova service hands vervangen voor originele tritium wijzers uit jaren 70.

De PCG kast is uit een gilt dial & small arrow hands periode maar de wijzerplaat is in de jaren 70 vervangen voor een mk 2 dial tijdens service. Ik ben in de afgelopen jaren nog geen mooie en prijs aantrekkelijke gilt dial tegen gekomen. Vandaar de keuze voor de matching wijzers bij de dial en niet de case.

Kortom een prachtige vintage 1675 met extreem zeldzame kast.

Voor vragen neem gerust contact op

Vraagprijs €17.000€

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

37 likes

Up. Prijs bespreekbaar

1 like

Vragen over de kast.

Just my two cents

Ik begrijp dat niet iedereen dezelfde liefde heeft voor rauw vintage. Ik kan dan ook de kast met wat cape Cod, een veil en wat schuurpapier echt wel zo maken dat hij minder ‘rauw’ is. Maar de kast is nu nog dik bij de lugholes. Om te restaureren Is dit ook beter.

Horloge kan uiteraard ook geleverd worden op leer met een cyclope.

En de prijs ? 16.750 € ( benzinegeld :grin: ) op staal. Voor op leer stuur even een PB.

4 likes

Een aantal ruil voorstellen maar nog niks concreets

5 likes

16500,-

1 like

:+1: up

Up doe een bod! Cash is king
:moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag::moneybag:

1 like

Gaan meteen maar best and final. €15.000,-

2 likes

Plannen gewijzigd. Mag uit de verkoop