Slotje: Steinhart Ocean One Green

Eerder al eens een steinhart verkocht, spijt gehad en deze weer gekocht. Ondanks ik er vast weer spijt van krijg, mag dit horloge ook weer weg.

Horloges moeten lekker flipperen :ok_hand:

Het horloge komt op de originele stalen band met de deskdive sporen. Op de brezel zitten twee kleine krasjes. Bij aanschaf (tweedehands kreeg ik er een ‘houten doos’ bij, volgens de vorige eigenaar geleverd bij aanschaf. Hoe dan ook, niet de doos die ik gewend ben van Steinhart, maar je krijgt het er gewoon bij. Komt met alle schakels. Komt alleen op de stalen steinhart band, de leren band zit er niet bij.

Bij voorkeur ruilen tegen een full set duiker tot en met 42 mm met 22 mm lugs. Bij voorkeur 1:1 ruilen, cash up kan, cash down minder snel. Ruilen kan in de omgeving Amersfoort, ik kom ook regelmatig in Eindhoven, Ede of Harderwijk.

Specs:

Movement
Swiss ETA2824-2 Automatic Movement
Dial
Black with hour markers
Luminous
Markers, hour, minute, second hands
Date
Quickset date 3 O’clock
Case
Satin brushed top and polished sides Stainless steel
Bezel
Stainless steel with ceramic bezel insert
Crown
Screwdown Steinhart signed crown
Lug
22mm
Crystal
Flat sapphire crystal with date magnifier

Foto’s:

3 likes

Kun je iets van een waarde/ruilwaarde noemen?

Volgende keer een pb, dit is niet de plek voor vragen :smile:

Ruil waarde stel ik op twee manieren vast, gelijke nieuwprijs. Maar een nog betere vergelijking is gelijke tweedehands verkoopwaarde. Dit horloge gaat weg voor 250-300 euro tweedehands. Dat is dus de ruil waarde. Ruil waarde is iets anders dan de vraagprijs, want die is vaak opzettelijk hoger dan waar het voor weg gaat. Uiteindelijk doe ik niet moeilijk als een horloge drie tientjes meer of minder waard is, maar dat moet de tegenpartij ook niet doen uiteraard.

Hoe dat ook, cash up of down is mogelijk. Dus ruil waarde doet er niet toe, dat bespreken we per pb wel bij een match!

2 likes

Up, al een kleine 10 voorstellen gehad, maar niet de juiste. Ik ben ook nog op zoek naar een leuke handwinder (liever geen Vintage). Dit kan een Steinhart, Meistersinger, Christopher ward, aevig of wat ander leuks zijn. Eventueel cash vanaf mij kant.

Natuurlijk sta ik ook open voor een andere duiker, of iets als een hamilton mechanical etc.

Up up, laat de voorstellen maar komen. Bij deze, geen quartz horloges meer. Pilot handopwinders, duikers of een leuke dress zijn welkom! Bij voorbaat 1:1 ruil of cash up.

1 like

Geruild met een forumlid, bedankt!