Smartwatches een bedreiging voor rolex?

Hallo,

Dit is mijn eerste bericht, dus ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Ibrahim :slightly_smiling_face:

Ik wilde als investering een rolex halen( niet uit de doos halen en ooit over 20 a 30 jaar verkopen).

Nou vraag ik me af omdat de smartwatches winnen in populariteit, denken jullie dat de rolexen hun waarde zullen houden of verhogen, of zal Dat alleen maar goedkoper worden?

Of zal rolex ook smartwatches verkopen, waardoor de oude horloges niets meer waard worden?

Dit is natuurlijk speculeren, maar ik hoor graag jullie meningen :slight_smile:

Groetjes

Hallo,

Nee dat zal niet gebeuren zolang er liefhebbers zijn voor mechanische uurwerken.
Ik denk niet dat er over 30 jaar alleen maar digitale horloges zijn omdat ik nu al merk dat de intresse in mechanische horloges ook steeds weer hij een jongere generatie ontstaat.

Maar het blijft natuurlijk altijd een gok of iets over 30 jaar minder of meer waard is. Het kan best zijn dat het model tegen die tijd niet geliefd is of juist wel.
Sommige modellen vintage zijn vandaag de dag zeer geliefd en misschien ook zeldzaam waardoor ze heel duur zijn.
Maar er zijn er ook genoeg die het veel minder doen terwijl ze 40 jaar geleden misschien wel duurder waren.

3 likes

Niet doen, ze worden gemaakt om te dragen.

Ja.

:joy:

Maar stel je anders eerst even voor, is ook leuk :+1:

6 likes

Investeren doe ik in indexfondsen, niet in horloges of andere risicovolle beleggingsobjecten.

3 likes
3 likes

Als smartwatches een statussymbool worden die je eindeloos kunt romantiseren dan zouden de een bedreiging kunnen worden qua prijskaartjes, maar dat zie ik niet gebeuren.

Huidige modellen zullen redelijk waardevast zijn, maar een ‘investering’ voor later is het niet.
En anders met minimaal rendement.

Maar suc6 en welkom op ons mooie forum met ‘horlogedragers’ :wink:

3 likes

Precies, als het puur om inversteren gaat zou ik dat niet met horloges doen.
Als je echt 20 tot 30 jaar wilt wachten tot iets in waarde gestegen is zou ik je adviseren om je eens in Whisky te verdiepen (maar dat heb je niet van mij :slight_smile: )

2 likes

:scream:

Ibrahim, een mechanisch uurwerk is een sieraad. Dat is een smartwatch bepaald niet en zal het denk ik ook niet worden. Ik durf wel te zeggen dat smartwatches geen enkele bedreiging zullen vormen voor de waarde van mechanische horloges. In elk geval niet van die in het hogere segment.
Maar ff…een Rolex waar je 30 jaar niet aan mag komen? My God, wat een kwelling!!

4 likes

Interessant gezichtspunt op de cyclische markt voor (high end) horloges:

https://www.ablogtowatch.com/golden-revival-period-modern-luxury-watchmaking/

Alweer zo’n rare post van een “nieuweling”. Wat beweegt je dan om lid te worden van een forum als dit? Alleen deze vraag? Verder geen interesse in horloges? Apart hoor.

10 likes

Een horloge als investering? Denk dat je het een goede investering kunt noemen als je een liefhebber bent. Je kunt genieten van je Rolex zonder het gevaar dat ie over een paar jaar niets meer waard is.
Zo kun je er geen buil aan vallen.
Maar als je echt wilt investeren in iets om er aan te verdienen zou ik voor iets anders kiezen. Fondsbeleggen, goud of forex zijn enkele manieren die al jaren zichzelf bewezen hebben.
Natuurlijk zijn er wel horloges die fors in waarde stijgen maar het blijft koffiedik kijken. Zelf zou ik er in ieder geval niet aan beginnen als investering.

1 like

Misschien is Cloxxie weer terug?

2 likes

De horor! Hell no! Gewoon nee, oké?

1 like

Investeren in een smartwatch die over 6 maanden verouderd (lees: waardeloos) is want opgevolgd door model 2.0 (3.0 6.0 9.0) of een Rolex die al jarenlang z’n waarde bewezen heeft? :thinking:

4 likes

Als de marketing van een bepaald merk smartwatch net zo sterk wordt en blijft als die van Rolex zal het misschien best eens de moeite waard kunnen worden een paar smartwatches in de la te leggen… :sunglasses:

Yep, dat dus.
Dan heb je een soort PlayStation 1 in de la liggen. En nee, die zullen nooit een hoop geld opleveren, aangezien er 100 miljoen van zijn verkocht… En je kan er weinig meer mee.
Net als je gedateerde smartwatch, iPhone of nokiaatje.

2 likes

Mand.

4 likes