SOLD: 1947 Tissot 'Bullseye' ref. 6540-2 bumper cal. 31-1

Heerlijk kwalitatief horloge, die de combinatie maakt van een radium tropical ‘bullseye’ wijzerplaat, in two-tone ‘art-deco’ stijl, een volstalen kast met schroefdeksel, en een Tissot 31-1 (equivalent Omega 30.10) bumperautomaatje. ‘As found’, enkel het glaasje werd wat door mij gepolijst. Lekker vroege 1947 productie, vandaar het mooie cursieve logo.

Loopt goed, maar voor dagdagelijks dragen is een service aangeraden. Tropical plaatje dus wat vlekken, verkleuringen, patina. De uurwijzer mist wat radium. 35mm kast is ongepolijst en scherp, maar dus wel met veel lichte krasjes rondom. Geborstelde afwerking op de zijkanten nog mooi zichtbaar.

Is een ‘kloppend’ horloge op alle mogelijke vlakken. Ref. 6540-2 hoort dit caliber te hebben in serial range 1.7mio, daterend tot 1947. Kastnummer op de achterzijde van de lug (655) staat ook in het achterdeksel gestempeld.

Is virtueel hetzelfde klokje als deze van vintage vision: https://www.visionvintagewatches.com/product-page/1950s-tissot-tropical-two-tone-6540-1 maar dan niet aan die belachelijke prijszetting. Ook is de zwarte band van het vision exemplaar naar mijn inzien mogelijks ‘bijgekleurd’.

Specificaties
•Conditie: eerlijke vintage staat, zie beschrijving boven;
•Uurwerk: Tissot 31-1 bumpertje (equivalent Omega 30.10);
•Kast: stalen kast;
•Dimensies: ongeveer 35mm exclusief kroon;
•Strap/bracelet: head only;
•Service: service-geschiedenis ongekend, werkje loopt goed;

Voor dit klokje in huidige staat, head-only, wil ik graag 345 euro, exclusief afhandeling.
Geen ruilvoorstellen.
Ik heb heel wat feedback hier en op ebay. Ik heb ook goede deals gedaan op WUS en op het Seiko en Citizen forum, vraag mij gerust voor verdere specificatie.
Ik woon in Belgie. Verzenden is geen enkel probleem. Alle verzendingen worden heel nauwgezet ingepakt. Ophalen/bezichtigen is natuurlijk ook altijd mogelijk, net als afspreken ‘ergens halverwege’.

13 likes

Zonlicht doet leuke dingen met de gouden bedrukking op ‘t wijzerplaatje :ok_hand:

Nu priced to sell @ 270 exclusief afhandeling. Véél kwaliteit en vintage charme voor dat geld.

3 likes

Heerlijke ‘wrist presence’ met het duotoon wijzerplaatje…

6 likes

Laatste duwtje hier, 245 exclusief afhandeling.

Ok, ik kan er nog 50 euro af halen, dus 195 euro exclusief, last call, next station: ebay.

1 like

Deze gaat OHPF voor een mede forummer.

Verkocht!