SOLD: 1950s Mido Multifort Powerwind - linen dial, jumbo case

Te koop:

Merk en model: Mido Multifort Powerwind
Diameter: 36-37mm
Leeftijd: 1950s
Papieren, doos en eventuele accessoires: geen
Verzendkosten of afgehaald: beide
Conditie (krassen, werking etc): zie beschrijving onder
Soort uurwerk en kaliber: Mido 917P automatic
Vraagprijs: 550 euro all-in
Hierna volgen een nauwkeurige beschrijving en een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan.

Met tegenzin gaat deze in de verkoop, simpelweg omdat ik niet kan blijven vintage dressers met lichte plaat toevoegen :wink:

Het is een heerlijk horloge waar alles aan ‘klopt’. Dit vanuit perspectief algehele kwaliteit van het horloge, maar ook de eerlijkheid van dit specifieke exemplaar. Probeer bij een vintage horloge van deze kwaliteit maar even dezelfde ‘bang for buck’ te vinden.

Wat maakt deze referentie dan zo speciaal? De combinatie van een ‘jumbo’ 36-37mm volstalen kast, met mooie verticaal geborstelde flanken en doorboorde lugs, schroefdeksel, ‘hidden crown’ constructie, en het slanke tussen 1954 en 1960 geproduceerde automatic caliber 917P, wat één van de vroegste rotor-automaten was. Dit caliber zat ook in de Mido ‘superautomatics’.

Wat maakt dit specifieke exemplaar dan zo speciaal? Dit exemplaar heeft een erg mooie linen wijzerplaat, scherpe dauphine wijzers, en mooi vormgegeven opgelegde indices en logo. De wijzerplaat en wijzers zijn zo goed als perfect. De dikke kast is scherp en ongepolijst met enkel lichte krasjes rondom. Het glas is origineel en enkel door mij licht gepolijst.

De service-geschiedenis ken ik niet, maar het werkje loopt erg goed, begint bij opnemen onmiddelijk te tikken. Verstellen via de kroon gaat heerlijk smooth. Het horloge wordt head-only verkocht en de grijze leren band en/of de stalen BoR van op de foto’s zijn niet te koop.

Plaatjes van deze stunner:

15 likes

Schop. De linen dial datejust op het forum hier heb je voor exact 3000 euro meer. :wink:

5 likes

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.