SOLD: 1950s Tollet 37mm stalen vintage chrongraaf - Venus 175

Volstalen jumbo (37mm) Tollet vintage chronograaf te koop. Véél kwaliteit. Prachtig dunne volstalen ‘step case’ met facetten op de lugs, geblauwde wijzers (met wat verkleuring), en het legendarische kolomwiel Venus 175 werkje binnenin. De ecru wijzerplaat toont een mooi egaal patina, met wat vlekjes of onvolmaaktheden hier en daar.

De 37mm volstalen kast (lug size 20mm) is ongepolijst, de lijnen zijn scherp, maar dus ook wat lichte krasjes rondom. Brushed afwerking op de zijkanten nog mooi aanwezig.

Tollet is vandaag nog steeds een grote juwelier in de regio Brussel - Leuven. Ze staan ook gekend voor de hoge kwaliteit horloges die ze indertijd (1940-1950) bij goede horlogehuizen lieten bouwen als private label producten voor in hun etalages. Gerelateerd aan deze geschiedenis heeft dit horloge een Orator gesigneerde brug. Dit hoort zo, en is identiek bij de twee exemplaren van Cody @Ghentwatch.

Het werkje heeft net een full service achter de rug bij onze Freddy. Bewijsje hiervan is inbegrepen in de verkoop. Hierbij werden ook een nieuw glas geplaatst, en werden de veer en 2 veerstiften vervangen. Het werkje draait dan ook soepel, accuraat en werkt in alle opzichten zoals het hoort. Kan er weer jaren tegenaan.

Het horloge wordt head-only verkocht.

Specificaties
•Conditie: eerlijke vintage staat, zie beschrijving boven;
•Uurwerk: Venus 175;
•Kast: stalen kast
•Dimensies: 37mm exclusief kroon, 20mm lugs;
•Strap/bracelet: head only;
•Service: full service door Freddy, bewijs inbegrepen.

Voor dit horloge, head-only, wil ik graag 675 euro, dit is all-in (verzekerde aangetekende post inbegrepen)
Geen ruilvoorstellen.
Ik heb heel wat feedback hier en op ebay.
Ik woon in Belgie. Verzenden is geen enkel probleem. Alle verzendingen worden heel nauwgezet ingepakt. Ophalen/bezichtigen is natuurlijk ook altijd mogelijk, net als afspreken ‘ergens halverwege’.

3 likes

3 likes

Gaat On Hold voor een forumlid.

Verkocht!