SOLD: 1967 Edox Hydrostar cal. AS1712-18 vintage duiker

Klokje is origineel, ongepolijst, en niet-gerelumed. Mooie vintage staat. De kast is ongepolijst en toont dus alle scherpe fabriekslijnen. Niet gepolijst, en 50 jaar oud, dus wel wat krasjes. Niets opvallend. Screw caseback is de originele en toont nog mooi de Edox gravure. Kast is gemaakt door MLB, zeer kwalitatief fabricaat. Bezel klikt en is dus geen exemplaar op wrijving zoals bij de meeste duikers uit die tijd. Draait correct in beide richtingen. Kroon is het originele gesigneerde exemplaar.

De wijzers zijn de oorspronkelijke, inclusief de felwitte secondenwijzer. Wijzerplaat en wijzers zijn nooit gerelumed, het tritium is prachtig gelijkmatig vanillegeel gekleurd. De mat-zwarte wijzerplaat is in mooie staat, met enkele subtiele patina vlekjes. Het glaajse is het originele exemplaar met datumloupe.

Het horloge is dus 100% fabrieks-origineel, inclusief prachtige tekentjes des tijds. Diameter is ongeveer 35/36mm exclusief kroon. Zelfde wrist-presence als een vintage Zodiac Sea Wolf zowat.

Het horloge heeft net een volledige service achter de rug. Het calibertje loopt super, verstellen via de kroon loopt perfect. Horloge houdt mooi de tijd.

Het horloge komt head-only, de leren strap vanop de foto’s is dus niet inbegrepen.

Specificaties:
•Conditie: mooie vintage staat, zie foto’s en beschrijving boven;
•Uurwerk: AS1712-18
•Kast: SS, ongepolijst
•Dimensies: ongeveer 35/36mm exclusief kroon
•Strap/bracelet: head only;
•Service: net terug van full service

Ik vraag 399 euro exclusief afhandeling. Geen inruil.

Ik heb heel wat feedback hier en op ebay. Ik heb ook goede deals gedaan op WUS en op het Seiko en Citizen forum, vraag mij gerust voor verdere specificatie.

Ik woon in Belgie. Alle verzendingen worden heel nauwgezet ingepakt. Ophalen/bezichtigen is natuurlijk ook altijd mogelijk.

20 likes

7 likes

Deze klatser is er nog!

10 likes

On hold voor een forumcollega!

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.