SOLD: 1967 Omega Constellation Pie-Pan 168.005

Omdat ik net een erg fijne Connie C-shape heb opgepikt, en mijn oog heb op de stalen vintage Longines van een forumgenoot, mag deze gaan indien ik er het gewenste bod voor krijg.

Gaat om een stalen Gerald Genta ‘dogleg’ lug variant, met scherpe Pie-Pan wijzerplaat. Eigenlijk alles waar de Connie verzamelaars dezer dagen naar op zoek zijn. Erg mooie vintage staat, maar op dit moment nog ‘as found’, dus zal nog wat inspanning vergen van de nieuwe eigenaar om ze klaar te stomen voor dagdagelijks dragen. Daar mag je dus geen schrik van hebben. Ikzelf koop liefst ongemoeid, zodanig dat ikzelf alles in handen hou, en ten allen tijde weet wat ermee gebeurd is. Eventueel kunnen we een constructie uitwerken waarbij ik ze, als deel van de deal, laat servicen alvorens ze naar je toegestuurd wordt. Gaat om een 100% eerlijk en authentiek exemplaar.

Kast, caseback, kroon en glas
De kast is ongepolijst en zeer scherp. Alle fabriekslijnen mooi aanwezig. Enkel lichte krasjes, maar niets wat opvalt of stoort. Screw caseback in super staat, met erg mooie intacte observatory. De kroon is het originele 10-zijdige Omega exemplaar, gesigneerd met het Omega logo. Het glaasje is ook het originele met (correct jaren '60) gegraveerd Omega logo in het midden - glaasje is door mij gepolijst maar er blijven enkele hardnekkigere krasjes en beschadigingen zichtbaar. De kast meet een 34.5mm zonder kroon.

Wijzerplaat en wijzers
De licht verkleurde zilveren wijzerplaat vertoont een subtiel sunburst patroon, samen met opgelegd Omega logo en Constellation sterretje. Het gaat om de prachtige Pie-Pan variant met opgelegde indices. De wijzerplaat is erg mooi, al zijn er een 5-tal subtiele patina stipjes zichtbaar in tegenlicht (zie tegenlicht foto nummer 15 - ja je moet de stipjes best goed zoeken). Is een zeldzamere tritium variant - de foto onder UV licht toont aan dat alle tritium bolletjes aanwezig zijn. Deze foto vertekent een beetje, omdat het lampje op het midden gericht staat lijkt het tritium in de wijzers anders op te lichten als de lumedots - dit is NIET zo, is puur het effect van rechtstreekse belichting :wink: Het tritium in wijzers en op de plaat is mooi gelijkmatig vergeeld. Volledig origineel tritum, geen relume of dergelijke. Ook de dauphine wijzers zijn volledig intact maar tonen een mooie verwering in lijn met de kast en de wijzerplaat. Mooi, eerlijk, authentiek, vintage geheel met uitsluitend natuurlijke veroudering. Prachtig om zien.

Caliber en service
25.2mio serial wijst op 1967. Het geheel serienummer/wijzerplaat/caliber/kastnummer klopt als een bus. Binnenin tikt het officially certified Chronometer caliber 564, bij te regelen op 5 posities en voor temperatuur. De service-geschiedenis is niet gekend, maar het werkje loopt erg mooi. Start onmiddelijk bij de minste beweging. Verstellen via de kroon loopt ook probleemloos en de datum flipt ook over zoals het hoort. Het werkje lijkt de tijd te houden, maar dat is puur op het zicht, en werd niet door mij getimed. Zoals gezegd moet ze voor dagelijks gebruik binnen voor een goed onderhoudje. Heeft ze onderhand wel verdiend. Indien de potentiele koper daarop staat wil ik ze best wel even timen hoor :wink: maar ik vind het irrelevant. Er is structureel volgens mij niets mis, dus een goede horlogemaker kan ze in een wip servicen en mooi op tijd afstellen.

Bracelet
Het horloge komt head-only, maar er kan ook verkocht worden op de correcte Omega 1037 Beads-of-Rice (BoR) bracelet met nr. 570/70 endlinks. De bracelet is in mooie vintage staat, met best wat rek. De band is door mij door de ultrasoon gehaald en dus volledig proper. De band is op volledige lengte en er kunnen 4 schakels uit. Andere banden op de foto’s zijn niet inbegrepen in de verkoop en ook niet te negocieren.

Specificaties
•Conditie: eerlijke vintage staat, zie beschrijving boven;
•Uurwerk: inhouse automatic chronometer caliber Omega 564;
•Kast: stalen kast;
•Dimensies: ongeveer 34.5mm exclusief kroon;
•Strap/bracelet: head only, maar optioneel op Omega 1037 met nr. 570/70 endlinks - (incompleet) Omega buckletje komt ook mee in het pakket (zie foto);
•Service: service-geschiedenis ongekend, werkje loopt mooi en probleemloos, accuraatheid niet getest (zie boven)

Prijs en praktische zaken
Voor dit klokje in huidige staat, head-only, wil ik graag 1.325 euro, exclusief afhandeling.
Geen ruilvoorstellen.
Ik heb heel wat feedback hier en op ebay. Ik heb ook goede deals gedaan op WUS en op het Seiko en Citizen forum, vraag mij gerust voor verdere specificatie.
Ik woon in Belgie. Verzenden is geen enkel probleem. Alle verzendingen worden heel nauwgezet ingepakt. Ophalen/bezichtigen is natuurlijk ook altijd mogelijk, net als afspreken ‘ergens halverwege’.

31 likes

On Hold voor een forumcollega :slight_smile:

5 likes

This topic is temporarily closed for 24 hours due to a large number of community flags.

Verkocht!

3 likes