SOLD: '50s Omega Seamaster 'pie pan' (cal. 354 bumperautomaat)

Beste allemaal,

Bij deze bied ik mijn '50s Omega Seamaster met ‘pie pan’ wijzerplaat te koop aan. Het horloge is volledig origineel op het glaasje na en huist een cal. 354 bumperautomaat welke volgens de verkoper laatst zes jaar geleden geserviced is door Frans de Groot. Hiervan is echter geen documentatie aanwezig. Degene van wie ik het horloge kocht, zou de tweede eigenaar geweest zijn nadat hij het twaalf jaar geleden had gekocht van een weduwe.

De kast is het charmante model met ‘fat lugs’ in goudkap uitvoering (200 micron als ik mij niet vergis). Deze vergulding is in uiterst goede (ongepolijste!) staat met haarscherpe facetten op de kastpoten en volledig zonder doorgesleten plekken. Dit geldt ook voor de kroon. De goudkap heeft wel twee kleine doch noemenswaardige beschadigingen: 1) een krasje (oppervlakkig) op de kastpoot rechtsonder, aan de zijde van de kroon, welke derhalve buiten zicht zit en 2) een deukje (oppervlakkig) op de kastpoot linksonder, welke net onder de kastpootfacet zit en derhalve buiten het vooraanzicht valt.

De sunburst wijzerplaat is ‘two tone’ en verkeert in originele en tijdsconforme staat, met hier en daar een plekje doch nergens onsierlijkheden. Het logo, de uurmarkers en de cijfers zijn appliquè, zoals het heurt. De buitenkant van de pie pan speelt fenomenaal met het licht en varieert van diepgrijs tot goud. Hier een poging om het vast te leggen (even op klikken):

Ten aanzien van de algehele staat maken de foto’s deel uit van de omschrijving. Bekijk ze daarom goed en/of vraag om extra beeldmateriaal bij twijfel.

Merk: Omega.
Model: '50s Seamaster.
Afmetingen: 35mm diameter ex. kroon, 18mm bandaanzet.
Uurwerk: cal. 354 bumperautomaat. Het uurwerk heeft een goede gangreserve (na een dag dragen loopt hij twee dagen door) en je voelt de bumper na schudden mooi nog enkele keren op en neer gaan. Het opwinden met de originele kroon verloopt zeer soepel. De nauwkeurigheid kan ik niet precies aangeven i.v.m. het gebrek aan een timegrapher maar in ieder geval binnen de -1 min./d.
Staat: voor de uiterlijke staat, zie hierboven en zie de foto’s. Het achterdeksel is overigens ongepolijst en vermeldt ‘Seamaster’ en ‘Waterproof’.
Toebehoren: ik lever hem op een soepele zwarte alligatorgrain band van een bekende bandenboer, met gouden gesp. Lichtgedragen maar onbeschadigd en zonder vieze zweetvlekken.
Vraagprijs: €575,00 met verzending en risico voor de koper. Overdracht in persoon is uitsluitend mogelijk in de regio Arnhem/Nijmegen.

Tot slot wat foto’s:

24 likes

Nog even onder de aandacht.

1 like

Upje! En de prijs naar €550 voor deze parel. Meer foto’s gewenst? PM vooral even.

2 likes

Ah, weer vergeten in de drukte.
De prijs gaat op scherp: €525 excl. afhandeling!

Nog eens een upje voor €525!
Hier een vergelijkbaar exemplaar via Marktplaats welke pakweg €300 duurder is.

Mijn exemplaar staat per heden ook op Marktplaats dus wacht niet te lang, mocht je interesse hebben.

3 likes

Laatste prijsverlaging: nu voor €500 excl. verzending.

1 like

Gereserveerd.

1 like

Verkocht, bedankt HF.

1 like

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.