Soms zit het mee, soms zit het tegen

En vandaag zit het tegen! Gehaast na het douchen loop ik (slecht afgedroogd) de trappen naar beneden. Nog niet helemaal aangekleed en met een paar spullen in de handen, waaronder het horloge, glij ik op de laatste drie treden uit. Zelf had ik niks maar mijn horloge viel met het glas op de tegelvloer. Angstig keek ik toen naar het horloge😰, lag met het glas naar beneden, en raapte hem op. Draaide hem om en tot mij schrik zag ik dit

Eerste instantie kwaad🤬 en daarna balen😥
Ik heb het ff laten bezinken maar nu zit ik toch met een paar vragen.
Waar kan ik hem het beste ter reparatie aanbieden. Dacht zelf om zaterdag richting schaap en citroen in Maastricht te gaan. Heb hem gekocht bij Filipucci.
Wat komt er qua kosten op mij af
En is dit , met een normale verzekering gedekt aangezien het gebeurt is met een val, weliswaar dmv uitglijden trap?

Edit: heb meteen de kroon uitgetrokken zodat het uurwerk niet meer doorloopt en meer schade aanbrengt

6 likes

Waar woon je ergens? Als je in de buurt van Eindhoven / Tilburg / Den Bosch woont, dan heb ik ook nog wel een adresje voor je

Balen, man

1 like

Glaasje vervangen is niet heel duur alleen vermoed ik dat er een svc beurtje bij moet a E700 :see_no_evil:

als je langs de officiële kanalen gaat

3 likes

Woon in het uiterste zuiden van Limburg, vandaar Maastricht. Gevoelsmatig wil ik wel dat hij door een officiële Rolex service punt gerepareerd wordt. Waarom kan ik niet precies uitleg. Kwestie van gevoel.

1 like

Dit is vrij vervelend, om het zachtjes uit te drukken.
In principe zou je met een aansprakelijkheidsverzekering uit de voeten moeten kunnen. Mits die een goede dekking heeft. Anders had je beter het horloge van een ander kunnen laten vallen.

1 like

ik gokte al op €1250,- €1500,-

Oef dit is vervelend. Probeer een horloge maker van het forum anders. Ook goed en wss stukken goedkoper. :v:t3:

1 like

Ik denk dat het gewoon verzekeringswerk is, dus op naar Rolex zelf! Voor zulke dingen betaal je de premie.

4 likes

Aansprakelijkheidsverzekering is niet voor schade aan eigen eigendommen denk ik.,wellicht de inboedelverzekering?

2 likes

Die is voor als je schade bij een ander veroorzaakt, je zou bij je inboedel kunnen kijken, maar ik vrees dat dit niet gedekt wordt.

3 likes

De kostbaarhedenverzekering dekt dit wel.

2 likes

En die zit in de WA? :joy: ik heb de inboedelverzekering onlangs vergeleken. Bij de een zit er een deel bij voor dit soort schade maar bij de ander weer niet.

2 likes

Ik ga er eigenlijk vanuit dat wanneer je horloges draagt van 8 ruggen, je wel goed verzekerd bent.

4 likes

Kostbaarheden kan het idd ook zijn. Wat @HanDavinci zegt.
Ik weet dat ik verzekerd ben als de kinderen iets slopen. Ook in eigen huis.
Maar daarom lopen al mijn verzekeringen via een assurantiekantoor. Ik bel dat er wat stuk is en zij regelen het geld voor me.

3 likes

Ik ga daar niet van uit.

3 likes

Ik heb geen verstand van Rolex reparaties, maar wel van verzekeringen. Dit is altijd het schade voorbeeld wat ik letterlijk gebruik om een kostbaarhedenverzekering te adviseren.

Deze schade is natuurlijk niet gedekt op de aansprakelijkheidsverzekering. Het is je eigen horloge en niet die van iemand anders.

Op je inboedelverzekering zou dit gedekt kunnen zijn afhankelijk van de dekking en voorwaarden. Gewoon even met je tussenpersoon of verzekeraar bellen.

3 likes

Zijn vrouw had het horloge toch laten vallen en toen viel hij van schrik van de trap?

7 likes

Dat is toch een verkeerde aanname. Sommigen denken dat ze goed verzekerd zijn, maar zijn het toch niet en een deel kiest ervoor om het horloge niet te verzekeren.

2 likes

Vervelend man! Succes met de afhandeling.

Maar nu de hamvraag: Waarom douche jij om 03.45?

16 likes

Bij de inboedelverzekering zit toch een klein deel aan sieraden, of vergis ik me?

1 like