Sparen voor mijn grail watch

Beste medeleden,

De ultieme grail watch voor mij is de Rolex Submariner (116610LN). Momenteel ben ik horlogeloos, en hier baal ik zelf een beetje van. Het budget voor de submariner is er nog niet.

Nu heb ik een x aantal horloges gehad, en met name tudor. (Black bay line) Prima horloges voor het geld, alleen heb ik het gevoel bij een tudor alsof ik een Lamborghini huracan heb, terwijl ik een Lamborghini aventador wil hebben. Kort gezegd, het is het net niet voor mij. Herkent iemand van jullie dit?

Nu wil ik graag een step up maken, waarbij ik niet al te veel geld verlies voor m’n grail watch (tijdelijke oplossing voor m’n horloge loze probleem). En ben ik aan het twijfelen om een Rolex Airking (116900) of een explorer 214270 aan te schaffen voor dagelijks gebruik.

Nu heb ik helemaal geen ervaring met het aanschaffen van een nieuwe Rolex. Ik was benieuwd hoe dit gaat bij de AD, zit er nog een kans in dat je korting kan krijgen bij een nieuwe explorer of een airking? En ik zou graag ook een x de rolex AD experience willen mee maken. En hoe zit dit belasting technisch in elkaar ?

Ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik precies wil.
En hiermee bedoel ik te zeggen:
Zouden jullie nog een tijdje met de huracan willen rondrijden, of een andere tijdelijke oplossing. of gewoon sparen voor de grail?

Ik hoor graag jullie mening hierover :sweat_smile:

5 likes

Als we het toch over de VAG groep hebben dan zou ik Tudor vergelijken met een Audi R8 en Rolex met de Lamborghini Huracan die hetzelfde blok gebruikt. :wink:

Ik zou altijd geld opzij zetten voor je grail en niets anders kopen in de tussentijd, alleen dan zul je uiteindelijk tevreden zijn! Je kunt je ‘dorst’ naar je grail niet lessen met een ander horloge, daar ga je denk ik eerder spijt van krijgen…

7 likes

Gewoon doorsparen

1 like

Voor een tussendoortje is een Explorer of een Airking wel erg duur…

Ik zou een Steinhart of een Davosa Ternos kopen… kun je die later ook als horloge gebruiken, mocht het er iets harder aan toe gaan… avondje stappen of dagje strand!

3 likes

6 likes

Mijn advies is om je eerst eens te verdiepen in de wereld van Rolex.
Er is genoeg over te vinden hier op het forum.

4 likes

Koop bitcoin ofzo en gewoon wachten.

1 like

Ik snap niet helemaal waar je heen wil. Kan je wat specifieker zijn? Wereld van rolex is heel groot.

Ik lees genoeg op internet, (forum) en kijk er genoeg YouTube filmpjes over.

Je geeft zelf al aan dat het allemaal net niet is.
Snel doorsparen. Seiko 5 om de pols tot die tijd en toeslaan wanneer de juiste deal zich voordoet en een sub halen.

7 likes

Ik zit ongeveer in dezelfde situatie en heb precies dezelfde gedachte om de air king voor tijdelijk te kopen.

Ik zou een Explorer 1 of airking gewoon heel scherp tweedehands proberen in te kopen. En dan doorsparen. Dan hoef je zeker niet te verliezen aan de expl 1 of air king en zodra je die 4-5k extra hebt kun je de sub date kopen.

Zeker geen Seiko of ander merk dan Rolex kopen, want daar ga je 9 van de 10 keer aan verliezen.

1 like

Gewoon, je koopt een horloge bij een AD en betaalt BTW.
Zo werkt het :sunglasses:

5 likes

Korting krijg je niet. En iemand bij de AD moet het je gunnen…

Of je slijmt je een weg naar binnen, hebt geluk, of iemand anders gunt je wat.

Ik zou kijken of je een Tudor bij de AD kunt halen, en meteen daarbij op de wachtlijst voor de sub.
Daarna Tudor verpatsen als de sub binnen komt.

1 like

:point_up_2:

1 like

Je kan prima in de tussentijd iets anders halen. Gewoon een gebruikte en courante DJ, OP, AirKing. Hier voor een eerlijke prijs uit het blauwe halen en tzt weer voor zo’n zelfde bedrag verkopen. Schrijf je weinig tot niets op af en je hebt iets om je pols tot je genoeg hebt gespaard.

4 likes

Sub nu al kopen en verder sparen☝🏽

Is Immers gewoon geld in horlogevorm en je geniet er nog van ook.

Opgepast, grail=einddoel. Ben je zeker? Want erna…

2 likes

Hier ben ik nog niet zeker van :joy: maar de Sub is een must…

1 like

Ik zou doen wat Lasteraar zegt.
Doorsparen en tot dan een leuke Seiko! Ook niks mis mee. Kan ik ook van genieten.
Gebruikte Rolexen kopen is niet verstandig als je er geen verstand van hebt (niet origineel of kspotgepolijst) en wat nieuw makkelijk bij de AD verkrijgbaar is schrijf je altijd op af.
Of je maakt een klein vliegreisje en koopt iets belastingvrij op Schiphol met gebruik van je boardingpas. :smiley:

2 likes

Ik heb niet in de gaten gehad dat deze afweek van een ander merk :thinking:

Ik heb niet in de gaten gehad dat deze afweek van een ander merk :thinking:

Misschien kan Dave Roelvink wat advies geven. Die leende onlangs een Huracan… :wink:

Succes met de zoektocht. :+1:

Wat een geklets.

In het geheel niet.

Als je een horloge hebt waarvan je denkt “cool! hebben!” en je kunt het betalen, lekker doen en elke dag van genieten.

En lekker hard werken en geld sparen voor het horloge dat je echt graag wilt!