Speling minutenwijzer Mondaine

Iets meer dan een jaar geleden heb ik een Mondaine gekocht (zo’n ‘official Swiss railways watch’). Ik ben absoluut geen horlogekenner en typenummers zeggen mij niet zoveel, maar ik heb er wel eens fotootjes van gemaakt :).

Toen ik het horloge kocht, zat er een ‘speling’ in de minutenwijzer. Ongeveer 1/4 van een minuut. Een paar dagen nadat ik 'm gekocht had, heeft het horloge een week bij de zaak gelegen waar ik 'm gekocht had.

De eerste maand heb ik geen last meer gehad van die speling, maar daarna is de speling weer teruggekomen.

Lui als ik ben, heb ik er (dit zal horlogeliefhebbers pijn doen, sorry) verder weinig aandacht meer aan besteed, want het het horloge liep immers perfect op tijd en die kleine speling, wat zou het eigenlijk.

Maarrrr… mijn leren bandje (ik zag elders een pol over leren bandjes ;)) heeft het begeven en ik wil bij die zaak waar ik ook het horloge heb gekocht een nieuw leren bandje kopen.

Nou is concreet mijn vraag: als ik wederom vraag om naar die speling te laten kijken, hoe groot is dan de kans dat die speling net zo hard weer terugkomt? En als dit nu buiten garantie valt, wat zou zoiets gemiddeld moeten kosten?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Michael

[center]

Foto’s gemaakt met een Canon EOS D30[/center]

Concreet antwoord ; ??? :wink:

Freddy Schreef:

Concreet antwoord ; ???

Mijn horloge is een verlengstuk van mezelf.
Groetjes,
Freddy

Ghehe… Dat is inderdaad wel heel concreet ;).
Bedankt in ieder geval.

Groet,

Michael