Squale only (Deel 1)

Ik mag hier ook weer eens meedoen, lekker deskdiven

11 likes

Ja. :joy:

Ook mooi. Maar opgesmeerde smurrie geeft mij toch echt meer het gevoel van ouwe zooi. Althans, bij een duiker. Wat dat betreft vind ik de 1521-026/A, die ik heb, volledig on par. Alles klopt in mijn hoofd.

Lekker! :heart_eyes:

10 likes

Puur en alleen door dit forum, of nog beter gezegd dit topic, in een enorm impulsieve bui een Squale gekocht.

Maar hij is wel lekker hoor! Foto’s doen hem tekort.

Nu het weer nog :cloud_with_rain:

15 likes

8 likes

Hé daar komen de Onda indices dus vandaan :ok_hand:

1 like

Ze lijken er verdacht veel op inderdaad, maar wellicht was hier ook weer een voorloper :thinking:

13 likes

Ik weet niet hoe oud de onderdelen (wijzerplaten) geweest zijn die ze hoegenaamd gebruikt hebben voor deze 50 atmos 2003.

1 like

Nog steeds heerlijk op een aangepaste Omega nato, wat een feestje! :tada::+1:

8 likes

jaaaa daar is ie…

Hier ook even wat kleur van deze middag…

13 likes

Ik had het niet verwacht… but I like it :sunglasses:

24 likes

Tataaaaaa.

9 likes

En binnen. :partying_face:
Da’s snel trouwens. En, tevreden?

@Proenski, kijk … weer een gifje. Doet @Watch2Morrow ook altijd! :see_no_evil: :joy:

1 like

Verschrikkelijk! Deze helemaal :face_vomiting: Prutsers!

8 likes

:joy:

Lekkere Tiger! :ok_hand:

Zelf ook maar even bandje wisselen naar oranje, want de zomer komt eraan! :sunny:

6 likes

Dinsdag komt ie binnen! Poor mans Blancpain :joy:

20 likes

Lekker vooruitzicht! Ben erg benieuwd naar wat polsplaatjes enzo. Ik vind de wijzerplaat top, maar de duikring … hmmm. Overigens op deze foto al een stuk beter dan wat ik er eerder van zag.

Dinsdag zei je? Jeetje … nog 4 nachten! :wink:

1 like

Mijn eerste Squale in de collectie en in love :heart_eyes:

19 likes

Squale 1521
To Blast or to Polish, thats the question.

Ik heb even het voorrecht om beide versies van de 1521 Blue in huis te hebben, de Blasted versie en de Polished versie. Ik dacht ik doe meteen maar eens een vergelijk met dezelfde camara en licht.

De kast



De lijnen van die mooi gevormde kast is beter zichtbaar op de Blasted en de lijnen spelen, niet verwacht, mooi met het licht. De glans van de Polished knalt eraf waardoor de lijnen minder zichtbaar zijn. Hierdoor oogt de Blasted ook groter terwijl ze beide identiek zijn qua dimensies.

De Polished is een vingerafdruk magneet, iets waar de Blasted dan weer geen last van heeft.

De bezel

Ook de rand van de bezel is Blasted / Polished. Dit maakt het horloge een mooi geheel bij beide varianten. Door de glans op de Polished is de rand minder duidelijk waardoor de Blasted versie groter oogt.
Het blauw van de bezel is gelijk bij beide versies.

De kroon


Ook deze is of Blasted of Polished, mooi detail.

De wijzerplaat

De Polished heeft een glossy dial met sunburst welke een spectaculaire diepe blauwe kleur weergeeft. Eromheen zit een polished binnenring.

De Blasted heeft een matte dial zonder een sunburst. Eromheen zit een matte binnenring.

Verschil in de binnenring.

Mooi gedaan en zeker geslaagd.

De wijzers

De secondenwijzer op de Polished is oranje en op de Blasted meer richting oker geel. De rest is gelijk.

De strap

Op de Blasted zit een hele mooie bijpassende matblauwe strap van squale waarbij de clasp inclusief logo ook weer blasted finish heeft. Op de foto oogt hij donkerder dan hij in het echt is, een mat licht smurf blauwe kleur :rofl:

Op de Polished getoond op de fotos zit nu een non squale band. Normaal zit hier een zwarte squale band op of een mesh bracelet.


squale-1521ocn.me20-wbg

Tja en nu de vraag, to Blast or to Polish???
Het is en blijft persoonlijk…
Zelf vindt ik de Blasted dial mooi, de polished daarentegen is pure waanzin, dat blauw spat eraf. :star_struck:Contrast in kleur bij de Blasted is kleiner als je kijkt naar de matte dial vs de seconden hand. Hierdoor oogt de Blasted iets rustiger en ingetogen, zeker ook in combi met de mat blauwe squale strap.
Algemeen gezien heb je bij beide echt het idee dat er een Italiaans vernuft in zit qua kleurstelling, doordacht! Ik heb eigenlijk niks aan te merken qua kritiek maar als ik toch iets zou noemen dan mis ik net dat puntje op de i doordat het deksel van de kast bij de Blasted niet ook mat is.

Maar gezien dit aan de onderzijde zit is het muggenziften.

Dus ja Matte of Polished… een persoonlijke keuze maar beiden hebben zeker bestaansrecht. Ik mag dat extra contrast wel van de Polished, die diepblauwe dial waarin je kan verdrinken.
De vingerafdrukken en het minder detail zien in de lijnen van de kast neem ik daarbij voor lief. Maar hierdoor heb ik wel meer waardering gekregen voor de Blasted nu ik beide in het echt gezien heb.

Onder aan de streep kan ik maar 1 ding concluderen, Squale maakt gewoon uitstekende kasten!

20 likes