Squale only (Deel 1)

36mm inderdaad, de Squale Medium. Het is NOS en niet perfect qua bezel (uitlijning) maar hij draagt heerlijk, dun want quartz en licht in gewicht.

Sorry, maar da’s de enige foto

5 likes

8 likes

Squale matic 60 ziet er echt schitterend uit. Overweeg sterk om deze als een van de daily watches aan de verzameling toe te voegen.

Hoe zijn de ervaringen met de bakeliet/enamel inlay van de bezel??

Krast/chipt hij snel? Verkleurt hij na een paar jaar onder invloed van (zout?)water en uv?

1 like

Kruislings

7 likes

Ondanks dat iedereen en zijn buurvrouw een 1521 heeft gehad, zit ik er toch aan te denken om een hands-on te maken van deze klatsers. Gewoon omdat het kan, en omdat de goede topics blijbaar op zijn.

14 likes

Yes please :drooling_face:

2 likes

Yep gewoon doen :+1: :+1:

2 likes

5 likes

Tof ding wel.

Squale Atmos Bronze 101 Polizia Limited
€ 2.500,00

Schop onder de kont hier.

18 likes

Ook lang getwijfeld over blasted vs polished 1521. Mijn conclusie: blauw moet wat getemperd worden door een matte kast. Zwart moet wat spannend gemaakt worden door een polished kast. Polished zwart moet binnenkort op de deurmat vallen.

4 likes

Iemand enig idee of deze band (volgens site voor de squale atmos 50 - 1521) ook op de atmos 20 - 1545 past ivm lengte lugs?

@Colnago wat was jouw overweging om voor een blasted te gaan? Ik zou deze nemen omdat mat minder bling bling geeft (want de blauwe dial is al opvallend genoeg) en betere krasbestendigheid. Vind ik altijd zo jammer bij gepolijste lasten. Ben benieuwd.

1 like

Ga je geen spijt van krijgen!

Ik heb em ook.

Geniet ervan! :+1:

:point_up: vooral dat. En ook wel omdat @daffie deze op het juiste moment te koop aanbood.
Als vergelijking: mijn Sinn104 heeft een volledig gepolijste kast, en die had na een uur al een plekje op de kast, de squale moet nog zijn eerste zichtbare krasje verdienen. Hoewel ik beide vaak genoeg draag.
Ik heb Jaren getwijfeld om de squale te proberen vanwege 16.5cm polsen. Mijn enige spijt is dat ik de trekker niet eerder gepuld heb. :grin:

2 likes

Mooi dat je er nog steeds van geniet. :+1: :+1:

2 likes

Zeer zeker. Was ook een leuke deal.

2 likes

:ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Ja, de Sinn104 heb ik ook overwogen. Echter bij de eerste check in hoeverre de kast mat of gepolijst is dacht ik méh doe maar niet. Ik spaar lekker door want een blauwe dial in deze uitvoering is magnifiek!

1 like